نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

بنظر میرسد داستان دو پهلوی ربا وکارمزد وحق المشارکه وقراذاذهای مزارعه ومشارکت وقس علی هذا همچنان دو پهلو ودر هاله ای از ابهام است....... در ادامه داشته باشید نظر مراجع را در این خصوص

ربا به نص قرآن کریم، حرام و رباخواری اعلان جنگ با خدا و رسولش شمرده شده است. در شرع مقدس اسلام ربا به شدت نهی شده و خداوند بارها در قرآن به ربا خوار هشدار داده است.

از آنجایی که در فقه اسلامی دریافت پول اضافی از وام‌گیرنده ربا و حرام است، مجلس شورای اسلامی ایران در سال 1362 قانونی را با عنوان قانون عملیات بانکی بدون ربا تصویب کرد که از سال 1363 اجرایی شد. بر طبق این قانون بانک‌های جمهوری اسلامی در برابر تسهیلاتی که به مشتریانشان می‌دهند حق دریافت مبلغ نقدی یا جنسی که از قبل تعیین شده باشد ندارند و اعطای تسهیلات بانکی از راه یازده عقد اسلامی مجاز انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، آخرین روز هفته گذشته برای ولی الله سیف و معاونانش در بانک مرکزی در قم و در دیدار با مراجع تقلید به گونه‌ای سپری شد که نگرانی مراجع تقلید از افزایش بی‌رویه بانک‌ها و جریمه دیرکرد در سیستم بانکی در جلسات مختلف مورد تأکید قرار گرفت.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با تأکید براینکه فرهنگ قرض گرفتن از اروپا آمد که در آنجا بانک‌ها صاحب همه‌چیز هستند و دولت‌ها را بر سر کار می‌آورند و از مردم کاری ساخته نیست، گفته است که "این فرهنگ زیبنده نظام اسلامی نیست و جریمه دیرکرد حرام است و پولهای مردم باید در راه تولید و کشاورزی حل شود".

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اضافه شدن بانک‌ها و جریمه‌های بانکی،گفته است که "از یک طرف بانک‌های زیادی تأسیس شده است و از سوی دیگر وام می‌دهند و جریمه می‌کنند و این جریمه‌های تأخیر در حکم تعزیر است و وظیفه حاکم شرع است و مال بیت المال است نه بانک، در این صورت بهتر است ملاحظه کنند و جریمه را از کسانی که ندارند، صرف‌نظر کنند".

از آنجایی که یکی از مسائلی که در معامله‌های مدت‌دار به‌ویژه در معامله‌های بانکی مطرح است، عدم پرداخت دیون و بدهی‌ها در سررسید‌های مقرّر است. این عدم پرداخت که گاهی به حق و قابل دفاع نیز هست آثار منفی فراوانی بر روابط معاملی جامعه می‌گذارد که مهم‌ترین آنها سلب اعتماد عمومی و کاهش معامله‌های مدّت‌دار، کاهش قرض‌الحسنه و کاهش روح تعاون و همکاری بین افراد است.

بر این اساس ضرورت دارد فقیهان، حقوق‌دانان و کارشناسان بانکی، با مطالعة عوامل تأخیر در پرداخت و آثار و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن و با رعایت ضوابط شرعی و مصالح جامعه، راهکارهایی عملی برای حلّ عادلانه و منصفانة مشکل پیدا کنند. یکی از راهکارهای حلّ این مشکل «جریمة تأخیر تأدیه» یا «خسارت تأخیر تأدیه» است که  قوانین مربوط به آن به دلایل تشابه با عنوان «ربا» محل بحث و گفت‌و‌گو است.

البته مراجع معظم تقلید در رابطه با مسأله جریمه تأخیر مواضع مختلفی اتخاذ نموده‌اند؛ برخی حکم به جواز و مشروعیت جریمه نموده اند و برخی دیگر به جهت مواجهت با شبهه ربا آن را غیر مشروع تلقی کرده‌اند.

فتاوای فقهای موافق و مخالف به شرح زیر است؛ 

الف) فقهای مخالف

آیت‌الله العظمی امام خمینی

آنچه بانک و یا غیر بانک از بدهکار در صورت تأخیر پرداخت از سررسید اضافه می گیرد حرام است و گرفتن آن جائز نیست، هر چند که دو طرف معامله به این معنا تراضی داشته باشند.

آیت‌‌الله العظمی بهجت

سؤال: آیا خسارت تأخیر ادای دین و دیرکرد را می توان ضمن عقد لازم شرط کرد؟

جواب: خیر، حرام و رباست.

سؤال: آیا ممکن است به نحو مشروع در بعض موارد، مثل وارد شدن ضرر به شخص به واسطه خسارت تأخیر ادای دین را گرفت؟ یا بصورت شرط در ضمن عقد لازم و نظیر اینها، با ملاحظه این که ارزش پول هم در حال تغییر است؟

جواب: وجهی شرعی برای خسارت تأخیر تأیده نیست.

آیت الله العظمی سیستانی

سؤال: اگر چیزی را از کسی قرض بگیریم و دهنده شرط کند که در صورت تأخیر از مقرر وجهی را بعنوان جریمه مازاد بر شیء مقروض دریافت کند، اشکال دارد؟

جواب: جایز نیست.

آیت‌الله وحید خراسانی

سؤال: آیا جریمه دیرکرد توسط بانک و دارایی (مالیات) صحیح است یا ربا می باشد؟

جواب: جریمه در مورد تأخیر پرداخت وام جایز نیست.

ب) فقهای موافق

آیت الله العظمی گلپایگانی

شرط زیاده اگر چه بعنوان حق الزحمه و سایر مذکورات در سوال باشد ربا و حرام است و جریمه نیز حرام است ولی اگر مدیون به نحو شرعی در ضمن عقد خارج لازم ملتزم شده باشد که اگر از موعد مقرر تأخیر انداخت مبلغ معینی مجاناً بدهد، اشکال ندارد.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی

سؤال: در قرار داد قرض یا غیر آن، شرط می شود که در صورت عدم تسویه کامل اصل بدهی ناشی از قرارداد در سررسید مقرر، علاوه بر اصل بدهی، مبلغ معادل 12 درصد مانده بدهی برای هر سال به ذمه متعهد این قرار داد تعلق خواهد گرفت" آیا شرط مزبور با مشکل ربا و غیر آن مواجه می‌باشد یا خیر؟ و آیا میان قرض و غیر آن هم چون بیع نسیه یا سلف در این باره فرق هست یا نه؟

جواب: اگر مفهوم شرط مذکور, مجاز بودن مدیون در تأخیر ادای دین در مقابل 12 درصد باشد، ربا و حرام است و اگر مقصود الزام مدیون بر ادای دین راس مدت مقرر باشد که وجه التزام در مقابل عدم ادا باشد, ظاهراً اشکال ندارد و الله اعلم.

آیت الله العظمی تبریزی

سؤال: آیا اجازه می‌فرمایید که در عقدهایی چون مضاربه یا قرض الحسنه، دو طرف توافق نمایند: در صورتی که پرداخت کننده بدهی در قسط دیر کرد داشته باشد، مبلغی بر اصل بدهی و قرض او برابر هر روز آن افزوده و از وی دریافت شود؟

جواب: شرط هبه مبلغی در ضمن عقد مضاربه، مانعی ندارد و عمل به آن مادامی که مضاربه باقی است واجب است و شرط هبه علیه مقترض در ضمن عقد قرض ربا است و جایز نیست  و الله العالم.

آیت الله العظمی صانعی

دیرکرد و خسارت تاخیر تادیه، اگر در متن عقد شرط بشو، به حکم شرط، مانعی ندارد.

آیت الله العظمی فاضلی لنکرانی

سؤال: اگر خسارت تاخیر به صورت شرط ضمن عقد لازم باشد، آیا اخذ این خسارت جایز است؟

جواب: شرط پرداخت خسارت در ضمن عقد لازم، درصورتی که مقدور طرف باشد و حدود آن تقریباً‌معین گردد، ظاهراً بی اشکال است و اخذ آن در این فرض مانعی ندارد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی

1. اگر خسارت تأخیر پرداخت دین به صورت شرط ضمن عقد لازم باشد اخذ آن جایز است؟

جواب: اگر در ضمن عقد خارج لازم شرط بشود جایز است.

2. جریمه دیر کرد با ربا تفاوت‌هایی دارد، از جمله این که در ربا از ابتدا سود تعلق می‌گیرد، ولی در خسارت تاخیر تادیه پس از فرا رسیدن سررسید و عدم پرداخت این وجه سود تعلق می‌گیرد و در واقع مجازات ظلمی است که به طلبکار می‌شود و جبران قسمتی از خسارت وارده می‌باشد، چرا که تورم در جامعه حدود 20 درصد است و آنچه در قانون پیش‌بینی شده 12 درصد است. با توجه به تفاوت مذکور در جریمه دیرکرد چه حکمی دارد؟

جواب: جریمه دیرکرد اگر جنبه تعزیر از سوی حکومت  اسلامی داشته و به صورت عادلانه باشد، جایز است. همچنین اگر در عقد جداگانه خارج لازم قید شده باشد، ولی اگر به معنای سود اجباری باشد، حرام است.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی

سؤال: دریافت دیر کرد اقساط وام‌های معوقه افراد توسط بانک‌ها حکمش چیست؟

جواب: گرفتن دیرکرد با شرط قبلی ضمن عقد در مقابل عمل نکردن به تعهد پرداخت وام در وقت خود و تخلف از آن اشکال ندارد.

آیت الله العظمی نوری همدانی

سؤال: با توجه به اینکه ظاهرا در قوانین فعلی در مورد عدم انجام تعهد در موعد مقرر برای جبران خسارت نسبت به اصل بدهی، به میزان 12 درصد به عنوان خسارت تاخیر پیش‌بینی شده است و ظاهراً‌بانک‌ها آن را عمل می‌کنند. آیا این خسارت شرعاً  رباست؟

جواب: درصورتی که طبق مقررات مربوط به بانک‌ها عمل شود باید خسارت پرداخت شود.

آیت الله غلامرضا رضوانی

سؤال: بانک‌ها ضمن تمدید مدت وصول اعتبارات اعطایی، شرط می‌نمایند که مشتری علاوه بر مبلغ بدهی معوق، جریمه تاخیری برای مدت مورد تمدید را نیز بپردازد. آیا بانک‌ها می‌توانند وصول جریمه تاخیر را در حدی که طبق قرارداد تحقق یافته باشد، شرط تمدید زمان وصول مطالبات خود قرار دهند. یعنی آیا بانک‌ها می‌توانند تمدید مدت وصول را به طور کلی موکول به دریافت مبلغی معینی تحت عنوان" جریمه تاخیر" بنمایند؟

جواب: بانک‌ها به یکی از دو طریق می‌توانند علاوه بر مبلغ بدهی طرف، مبلغی به عنوان جریمه یا به هر اسم که بنامند بگیرند:

الف. در قرار داد وام با طرف شرط کنند که هر گاه از قرار داد تخلف کرد و در راس موعد مقرر وام را نپرداخت مبلغی را که مورد نظر است اضافه بر اصل بدهی اول بپردازد.

ب.در قرارداد وام شرط کنند که اگر نسبت به وام قبلی از موعد مقرر در پرداخت تاخیر شد مبلغی علاوه بر اصلی بدهی اول بپردازد.

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

پربینند



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

درسته که یه روزی فراموش می کنی و یه روز دیگه فراموش می شی

ولی اینو بدون فراموش شدگان هرگز فراموش کنندگان را فراموش نمی کنند



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

کنار سینی چای تو اصلاً قند لازم نیست 

 

خودت تریلی شکری؟!



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

دهه اول محرم 1438 هم گذشت.خیلی ها در این دهه توشه معنوی برداشتند وخیلی ها هم که منتظر محرمند  عقده دلشان را خالی کردند وریاست وخودنمایی و....  در اوج خودش خودنمایی میکرد.امام حسین  وهیات عزاداری هم  عالمی دارد.اونی که در بطن  کاره در عالمیست.جوانان در دنیای خودشان ،کودکان پیران، زنان ،دختران ،مدهبی ومتدین،متعصب وبی دین،لاابالی ومتشخص،متفکر وبیسواد،روشنفکر وعامی ،معتاد وعرق خوار  وخلاصه هر کس از هر طبقه اجتماعی وفرهنگی در این ایام در عوالم خودش بد جوری گرفتار میشود.یاد  کتاب شهید شریعتی افتادم که در شب عاشورا در منزل خودش نشسته بود ودر قسمتی از کتاب حسین وارث ادم اورده است:شب عاشورا بود، عاشورای سال 41
گفتم بروم به مجلس روضه ای، از همين روضه ها که همه جا هست و صدايش از هر
کوچه و خانه امشب بلند است. ديدم، ايمان و تعصب من به عظمت حسين و کار حسين
بيش از آن است که بتوانم آن همه تحقيرها را بشنوم و تحمل کنم. منصرف شدم



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 804
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

چهار اصل زندگی



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

گفتم ای دوست چرا غمگینی

از چه پژمرده ودل چرکینی

گفت یارم به من نارو زد

رفت دریا ویکی پارو زد

هر چه بافتم به سالهای قدیم

رفت از کف ندیدم چو ندیم

هر چه این مدعیان میگویند

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

افتادم از چشمت چرا

افتاده ام در هر زمان

از نردبان حلم وعلم

از کون ولابد هر مکان

این باد وطوفان عاقبت

همراه خود میبرد

هر فکر ودرد بیکسی

تنها چرا دلواپسی

خاموش گر بنشینی طلاست

این اخر هر ماجراست

گر لام تاکام یک کلام

افتی تو از این پشت بام

جان همه راحت شود

دنیا برایت زر شود

اینست که گویم مهربان

این لحظه را بامن بمان

درد ها همه درمان شود

من هر چه گویم ان شود

در عشق مستی عاقبت

جهد کن که یابی عافیت

این مردم امروز ما

این دین واین گر سوز ما

جایی ندارد  در دلی

روشن کند یک محفلی

منت گزارم برشما

بس میگریزید از وفا

انسان اگر ادم شود

حال همه عالم شود

بس کن که دیگر وقت نیست

وقت جدال وجنگ نیست

برگیر دامانت برو

هستی همیشه تو دخو



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

هیچ دقت کردین همین نیمه پر لیوان  را دیدن چه معضل بزرگی است.کارت در اداره ای را نمی افتد باید نیمه پر لیوان را ببینی!جیبت خالی است نمیتوانی هزینه درمان دندانت  را بدهی ودرد میکشی باید نیمه پر لیوان را ببینی!شکمت خالی است پول نان نداری  باید پر ببینی!ادم پر رو زیاد میبینی که حقت را میخورند باید پر ببینی.خلاصه هر کجا ضعف وکمبود ودرد ومرض میبینی  باید شاکر باشی که از این بدتر نیست و جالب اینکه ضرب المثل هم داریم که از بد ننال که از بد بدتر اید و بدتر اینکه گاهی تاریخ هم این مثل را اثبات میکند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی
عشق، نردبانی است که ما را از خود بالا می کشد. عشق، همان فعل انفعالی است که در برابر گل سرخ به ما دست می دهد.عشق، عزرائیل زیبایی است که رسید، جسم ما رامی گیرد و قبض روح راامضا می کند عشق، اولین آهی است که در آیینه کشیده ایم. عشق، اولین حقوق ما از باجه معرفت است.


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

خداوند زن را نمك زندگي آفريد

تا مرد را از گنديدين نجات دهدمتعجب



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 614
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

باز کردن قفل اندروید

امروزه تمام دنیای ما انباشته شده از انبوه رمزها و کلمات عبور، مانند کلمه عبور عابر بانک، کلمه عبور ایمیل و کلمه عبور سیستم های رایانه ای و … البته این کلمات و رمز ها ضرویست و امنیت ما را تا اندازه ای تامین می کند اما در مواقعی ممکن است که افرادی رمز عبور خود را فراموش کنند، دراین صورت چه کار باید کرد آیا باید قید همه چیز را زد یا هنوز امیدی هست که به اطلاعات دسترسی داشته باشیم؟!!!

 

اگر الگو قفل گوشی اندرویدی خودرا فراموش کرده اید دیگر نگران اطلاعات خود نباشید چون به روشی آسان می توان آن را باز کرد.

 

باز کردن قفل اندروید,موبایل

باز کردن قفل اندروید

 مراحل باز کردن قفل اندروید :

۱-ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. برای این که مطمئن شوید گوشی آندرویدیتان کاملا خاموش شده است بهتر است باتری گوشی را درآورده و پس از ۲۰ ثانیه دوباره باتری را در داخل گوشی قرار دهید.

 

۲- این قسمت ما با دو کلید پاور و ولوم گوشی کار داریم پس ابتدا کلید کاهش ولوم را نگه دارید و سپس دکمه پاور را بزنید(دکمه ولوم کم + دکمه قفل(یا دکمه خاموش کردن) + دکمه home رانگه داری)در صورت درست انجام دادن این کار ، محیط H-Boot برای شما ظاهر خواهد شد.

 

کلید پاور= به وسیله فشار دادن این کلید ، گزینه مورد نظری که به صورت رنگی نسبت به گزینه های دیگر مشخص شده است انتخاب می شود.

 

کلید های ولوم= می توانید با فشار دادن ولوم زیاد ، به سمت بالا و همین طور با فشار دادن ولوم کم به سمت پائین بروید.

 

۳- با استفاده از کاربردهای بیان شده از دو کلید ولوم و پاور ، گزینه Recovery را انتخاب کنید.


۴- هر وقت علامت مثلث زرد رنگ با پس زمینه لوگوی آندروید ظاهر شد > این بار دکمه افزایشی ولوم را نگه دارید و کلید پاور را بزنید.

 

۵- صفحه ی جدیدی برای شما ظاهر می شود ، گزینه wipe reset factory را انتخاب کنید.

 

۶- بعد از انتخاب tracball ، برای شما پیغامی مبنی بر موافقت برای انجام عملیات می آید که شما گزینه ‘yes’ را انتخاب کنید.

 

عیب ها: متاسفانه در این روش تمامی پیام ها ، ای میل ها و مخاطبانتان پاک می شود.


نکته : گفتن این نکته ضروریست که این کار را زمانی انجام بدهید که دیگر چاره ای جز این کار وجود ندارد، زیرا با انجام این کار تمامی تنظیمات و برخی اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی حذف خواهد شد.

 

روش دیگر  و راحتر بدون از دست دادن اطلاعات:
پیدا کردن قفل گوشی اندروید
اگر به صورت مداوم ۵ بار الگوی انتخابی را برای گشودن قفل اشتباه وارد کنید پیغامی بر روی گوشی نمایش داده می شود که باید پس از گذشت ۳۰ ثانیه مجددا اقدام به گشودن قفل گوشی نمایید.

 

ایجاد الگوی قفل گوشی

باز کردن قفل پترن(الگوی صفحه) گوشی اندرویدی

 

با تایید آن گزینه ای به نام Forgot pattern در بخش زیرین الگو اضافه می شود که با انتخاب آن صفحه ای باز می شود که در صورت داشتن یک اکانت گوگل (دارنده یک اسمارت فون اندرویدی اکانت گوگل دارد!) و با لاگین به اکانت خود می توان یک الگوی جدید برای گوشی تعریف و یا از آن صرف نظر کرد.

 

قفل گوشی اندرویدی,گوشی اندروید

باز کردن قفل پترن(الگوی صفحه) گوشی آندرویدی

 

در هر دو حالت قفل گوشی باز شده و در صورت تعریف الگوی جدید، این الگو، جایگزین الگوی فراموش شده می شود .
البته قبلا باید گوشی اندرویدی خود را به حساب گوگل متصل نموده باشید.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 747
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

او کیست

ایست بدون تابلو

هر کجا بخواهد

حتی در کارواش

هر روز

هر ساعت

حریمه خواهی شد

عید باشد یا عزا

روز باشد یا شب

کند بروی یا تند

اخر اینجا پلیس راه گناباد است

(شاید ماشین کم گیرشان می آِید)

تمام کشور را بگرد  وبرگردد

اینجا برگه ها اماده است

تخلف هم فراوان

یکی اندازه ات پیدا میشود

 

یا مولا مدد

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

نفیر زوزه می اید

صدای کوزه میاید

خر پف خر پف

ودخترکی زیبا رو  صد قلم ارایش

در کنارش لمیده است

ظاهرا چادرش که هیچ

روسریش را هم باد برده است

فقط مانده یک لباس .....

اینجا کجاست

اروپا که نیست

نه جاده شمال ایران است

ما کجاییم

در نظام مقدس جمهوری اسلامی

او کیست

او یک تازه بدوران رسیده پولدار است

یا نه یک جوان هویت گم کرده

شاید هم من باشم

تغییر ماهیت داده

ارمانم فراموش شده

جالب است

واین قصه تکراریست......



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , اقتصادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

کارش کارگری است

می نشیند  او در سر گذر

افتاب به افتاب منتظر

علاف وسرگردان

یکی امد باشاستی بلندش ؟!

فقط یک نفر

تو نه ان یکی دیگر

میتونی یک کارو انجام بدی؟!بله هر کاری باشه

میخوام سنگ لای چرخ بذاری؟!

چرخ زندگی

نه اقا زندگی چرخ زندگی ما بدون سنگ  هم لنگ میزند

حالا چه طور من سنگ لای چرخ زندگی دیگری بندازم؟!

من پله میشوم تا شما

بری بالا برگردن جامعه سوار شوی

ناخود آگاه

اغلب زیر خط نداری

نرسیده به خط پایان

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

قومی که ره به عالم تحقیق می‌برند

مشکل به ترهات جهان سر بر آورند

چیزی که هیچ گونه وفایی نمی‌کند

من در تعجبم که غم او چرا خورند؟

این جامها چه فایده؟ چون بر کند اجل

وین پردها چه سود؟ که بر ما همی‌درند

کمتر ز مار و مور شناس آن گروه را

کز بهر مار و مور تن خود بپرورند

خواهی گذشت بی‌شک ازین آستانه تو

و آنان که از پی تو بیایند بگذرند

دست زمانه بر سر مردم کند به صبر

این خاک را که مردمش امروز برسرند

روزی امیر تخت نشین را نگه کنی

کز تخت برگرفته، به تابوت می‌برند

ارباب ظلم را به ستم دست روزگار

از بیخ بر کند، که درختان بی‌برند

گرگ اجل یکایک ازین گله می‌برد

وین گله را ببین که چه آسوده می‌چرند!

اکسیر صدق در دل آنها که کار کرد

اندامشان به خاک نپوسد، که چون زرند

ای اوحدی، مرو پی‌مرغان دانه چین

گر در پی هوای عرش ببینی که می‌چرند

با طالبان دنیی دون دوستی مکن

کز روی عقل دشمن خود را مسخرند



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

گرفتار خویشم

دربدر توی دنیا

نمیدانم برای  خودم باشم

یا برای دیگران

اما اینجا

 دیگر یک حمام عمومی نیست؟؟؟!!!!!!

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

قوانین جهانی موفقیت و سعادت
 

 

برایان تریسی یکی از بزرگترین روانشناسان معاصر جهان خلاصه ای از تجربیات و انباشته های علمی اش در رابطه با موفقیت را در ۱۹ اصل خلاصه کرده است. و آن را قوانین موفقیت نامیده است. او در این اصل ها بهترین و سریع ترین راه های رسیدن به موفقیت را خلاصه و مختصر و مفید در یک متن کوتاه خلاصه کرده است.
 


۱- قانون علت و معلول: هر چیزی به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی، معلولی هست و برای هر معلولی، علتی. چیزی به اسم شانس وجود ندارد.

۲- قانون ذهن: همه ی علت ها و معلول ها ذهنی اند. افکار شما تبدیل به واقعیت می شوند. افکار شما آفریننده اند. شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره ی آن فکر می کنید. همیشه درباره ی چیزهایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید و از فکر کردن درباره چیزهایی که خواستار آن نیستید اجتناب کنید.

۳- قانون تمرکز: هر چیزی که ذهن خود را به آن مشغول سازید در زندگی واقعیت پیدا می کند.

۴- قانون انتخاب: زندگی شما نتیجه ی انتخاب های شما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستید. کنترل تمام زندگی تان و تمامی آنچه برایتان اتفاق می افتد در دست شماست.

۵- قانون تغییر: تغییر غیر قابل اجتناب است و چون با دانش روزافزون و تکنولوژی رو به پیشرفت هدایت می شود با سرعتی غیرقابل قیاس با گذشته در حال حرکت است. کار شما این است که استاد تغییر باشید نه قربانی آن.

۶- قانون مسئولیت: هرجا که هستید و هرچه که هستید به خاطر آن است که خودتان اینطور خواسته اید. مسئولیت کامل آنچه که هستید، آنچه که به دست آورده اید و آنچه خواهید شد بر عهده ی خود شماست.

۷- قانون تلاش: همه ی امیدها، رویاها، هدف ها و آرمان های شما در گرو سخت کوشی شماست. هرچه بیشتر تلاش کنید بخت و اقبال بهتری پیدا می کنید.

۸- قانون آمادگی: شانس در واقع تلاش، موقعیت و آمادگی است. عملکرد خوب نتیجه ی آمادگی کامل است که مراحل کسب آن از هفته ها، ماه ها و سال ها قبل آغاز می شود. در هر حوزه ای موفق ترین افراد، آنهایی هستند که همواره در مقایسه با افراد ناموفق وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کارمی کنند.

۹- قانون تصمیم: مصمم بودن از ویژگی های اساسی افراد موفق است. در زندگی شما هر جهشی در جهت پیشرفت هنگامی حاصل می شود که در موردی تصمیم روشنی گرفته باشید.

۱۰- قانون استقامت: معیار ایمان به خود، توانایی استقامت در برابر سختی ها، شکست ها و ناامیدی هاست. استقامت ویژگی اساسی موفقیت است. اگر شما به اندازه کافی استقامت کنید طبیعتا سرانجام موفق می شوید.

۱۱- قانون وضوح هدف: هرچقدر با وضوح بیشتری بدانید که چه می خواهید و حاضرید چه اقداماتی برای دستیابی به آن انجام دهید احتمال موفق شدن و رسیدن به آنچه می خواهید بیشتر می شود.

۱۲- قانون رشد: اگر درحال رشد فکر نیستید پس دارید درجا می زنید. اگر روز به روز بهتر نمی شوید پس دارید بدتر می شوید. یادگیری دائم و رشد مداوم فکری را جزیی از برنامه روزانه زندگی خود قرار دهید.

۱۳- قانون خوشبختی: کیفیت زندگیتان را احساس شما در هر لحظه تعیین می کند و احساس شما را تفسیر شما از وقایع پیرامونتان تعیین می کند نه خود وقایع.

۱۴- قانون تجسم: دنیای پیرامون شما تصویری از دنیای درون شماست. هرچیزی را که به روشنی و با تمام وجود تجسم کنید نهایتا در زندگی شما به واقعیت می پیوندد.

۱۵- قانون وفور نعمت: ما در جهانی سرشار از نعمت زندگی می کنیم. جهانی که در آن گنجینه های عظیمی از ثروت برای تمام کسانی که طالب آن هستند وجود دارد. برای دستیابی به استقلال مالی و افزایش ثروت همین امروز تصمیم بگیرید و سپس همان کاری را انجام دهید که دیگران پیش از شما برای رسیدن به چنین هدفی انجام داده اند.

۱۶- قانون اشتیاق: برای موفقیت در هر چیزی مثلا (ثروتمند شدن) باید اشتیاق شدیدی برای این کار داشته باشید. اشتیاق اندک یا علاقه ای مختصر کافی نیست. شدت علاقه ی خود را می توانید با مشاهده فعالیت روزانه خود بسنجید. آیا این فعالیت با ثروتمند شدن هماهنگی دارد یا نه؟

۱۷- قانون شکست: آمادگی شما برای تحمل شکست تنها معیار واقعی شما برای ثروتمند شدن است. شکست پیش نیاز موفقیت های بزرگ است.

۱۸- قانون موفقیت: مشکلات مانع کار نیستند بلکه معلممان هستند. در درون هر مشکلی بذر سودی نهفته است برابر یا بیشتر از خود مشکل. در راه موفقیت مشکلات را تبدیل به پله های صعود کنید.

۱۹- قانون سخت کوشی: موفقیت ها و دستیابی به اهداف با سخت کوشی به دست می آید. هنگامی که شک دارید که موفق می شوید، سخت تر تلاش کنید و اگر به نتیجه نرسیدید باز هم بیشتر تلاش کنید.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اگر صدا کنی مرا وگر صدا کنم تورا

صدا در صدا گم میشود

چرا داد نمی زنم

چرا فریاد نمی کشم

چرا اه می کشم

چرا افسوس میخورم

بر ندانسته ها ونداشته ها

نمیدانم  شاید حنجره ام

تار صوتی ندارد

وگرنه چنان فریاد میزدم که

دیوار صوتی بشکند

عاشق شو

بفکر نان حلال باش

قدر لحظه لحظه نفسهایت را بدان

وخدا را شاکر باش همیشه

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

سپیده زد

خورشید  تابید وصبح دگر اغازید

این دیگر روز دیگری است لابد

اما نه همان تکرار  دفتر خالیست

دفتری سفید 

یا نه دفتری سیاه

یا نه دفتری دو خط

هر چه هست در جبین من و توست لابد

پس تکاپو فراموشت نشود

تا بعد



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اتشی در خرمن دل شعله زد

گفت میسوزم دل ناپخته را

دل بگفتا من هنوز خامم چرا

گفت این بهانه را دگر بنداز به چاه



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 605
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

شاخه ای شکست

 ستیغ افتاب  تیز

بر سر رهگذر تابید

واو مدهوش از این اتفاق

میگفت سیبش کجاست؟!

اخر این درخت سیب نداشت



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش

بر در دل روز و شب منتظر یار باش

دلبر تو دایما بر در دل حاضر است

رو در دل برگشای حاضر و بیدار باش

دیدهٔ جان روی او تا بنبیند عیان

در طلب روی او روی به دیوار باش

ناحیت دل گرفت لشگر غوغای نفس

پس تو اگر عاشقی عاشق هشیار باش

نیست کس آگه که یار کی بنماید جمال

لیک تو باری به نقد ساختهٔ کار باش

در ره او هرچه هست تا دل و جان نفقه کن

تو به یکی زنده‌ای از همه بیزار باش

گر دل و جان تو را در بقا آرزوست

دم مزن و در فنا همدم عطار باش



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

مرا گویی که رایی من چه دانم

چنین مجنون چرایی من چه دانم

مرا گویی بدین زاری که هستی

به عشقم چون برآیی من چه دانم

منم در موج دریاهای عشقت

مرا گویی کجایی من چه دانم

مرا گویی به قربانگاه جان‌ها

نمی‌ترسی که آیی من چه دانم

مرا گویی اگر کشته خدایی

چه داری از خدایی من چه دانم

مرا گویی چه می جویی دگر تو

ورای روشنایی من چه دانم

مرا گویی تو را با این قفس چیست

اگر مرغ هوایی من چه دانم

مرا راه صوابی بود گم شد

ار آن ترک ختایی من چه دانم

بلا را از خوشی نشناسم ایرا

به غایت خوش بلایی من چه دانم

شبی بربود ناگه شمس تبریز

ز من یکتا دو تایی من چه دانم

 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

خدایا ما را به راه راست هدایت فرما ،

اگر نشد راه راست را به سمت ما کج فرما ؟!!!!!متعجبمتعجبفریاد



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

یارب سببی ساز که تیمار وجودم       همره شود وگردد بسی یار سجودم

این فصل که چون باد خزان  می بلعد   برگهای  پر از سبزی وبخشی ز سرورم

چون دم زنم از  عشق (همه) گویند که گذشته  برگیر تو امروز به کفگیر کف وباد غرورم

شب در طلب باده ومی ورخ یا که جمالش  دم بر  نیاورده ومحبوس کنم سر درونم

چون صبح شود از کرم ولطف الهی  صد شکر بگویم که  که سالم بود جود ووجودم

این سر وسراسر پر از راز  نهانی              من بنده (ناچیز)کم عقل گرفتار چه(که) بودم

برخیز ودیعی که اینجا قدحی(خبری) نیست   جمع کن بساطت چو نداری زر وزورم

این قوم که چون بزم وسماع می بینند         تکفیر کنند هر انچه هستم  وبودم

علیرضا ودیعی 29 تیر 95 شمسی



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , اقتصادی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

***تیتر فردا روزنامه‌ها: بندی در قرارداد طارمی هست که در صورت کودتا میتواند فسخ کند

***سال دیگه اردوغان تو ترک تی وی با کروات زرد به رژیم ترکیه فحش میده

***به امید خدا ارتش ترکیه بریزه این شبکه های GEM رو هم بگیره راحت شیم

***استثنایی تور لحظه آخر: استانبول، آنکارا، آنتالیا هتل ۵ ستاره ۱۴ شب و ۱۵ روز با پرواز ترکیش فقط ۱۱۵۰۰ تومان

***اخ جون دعوا ..

***فوری/ همين الان بابام حمايت خودش رو از كودتاه اعلام كرد

***سريالاي تركيه بالاي ٣٠٠ قسمتِ ، ولي كودتاهاشون زير ٢ ساعت

***دنيا داره ميره به سمتي كه فقط قطب جنوب و قطب شمال جاي ارومي برا زندگي محسوب ميشن

***منبعی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد: تانکها بر فراز استانبول به پرواز درامدند.

***هنوز یسری مردم ترکیه خوابن و خبر رو نشنیدن. صبح بیدار میشن برن سرکار میبینن تانک تو خیابونه

***پیام بشاراسد به اردوغان: جا نداری امشب بیا پیش ما

***من می ترسم بخوابم فردا بیدار شم‌ بگید فضایی‌ها ریختن کل منظومه شمسی رو تصرف کردن، یه پارچ آبم ریختن رو‌ خورشید خاموشش کردن.

***"وی‌پی‌ان فرد اعلا به فروش می‌رسد" به ترکی چی میشه؟

***من اول کودتا سماور روشن کردم که با جدیت اخبار دنبال کنم هنوز چایی دم نکشیده کودتا تموم شد؛ یعنی تو بری یه جایی بگی داداش بلند شو من بشینم، تا یارو جمع کنه دو ساعت طول می‌کشه. اینا یه ساعته کودتا کردن

***تور یک هفته‌ای ترکیه: پنج هزار و هشتصد تومان.


 


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , 30 یا سی و30یا صد , ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی و دوازده منطقه ویژه اقتصادی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که در آن نامی منطقه ویژه اقتصادی گناباد وجود ندارد.

 

 پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد، بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استانهای گلستان(اینچه برون)، ایلام(مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان(بانه – مریوان)، هرمزگان(جاسک)، بوشهر(بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد ایجاد نماید. 

همچنین دولت می تواند در استانهای فارس(فسا)، یزد(ابرکوه – میبد)، زنجان(زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد(گچساران)، آذربایجان غربی(سرو، ارومیه)، خراسان رضوی(خواف – قوچان)، لرستان(خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان(شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز(ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد نماید.

با این حساب می توان گفت منطقه ویژه اقتصادی گناباد از دستور کار دولت خارج شده است که بازگشت آن نیازمند پیگیری نماینده محترم شهرستان گناباد می باشد، تا لحظه درج این خبر پاسخی از سوی نماینده مردم گناباد در این خصوص دریافت نشده است.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

پرونده‌ی قنات‌های ایرانی به فهرست میراث تاریخی - فرهنگی یونسکو اضافه شد.

 

 پرونده‌ی‌ «11 قنات ایرانی»، به عنوان دومین پرونده‌ی زنجیره‌ای ایران در  فهرست میراث تاریخی – فرهنگی یونسکو بررسی شد و به ثبت رسید.

در این بررسی، نمایندگان کشورهای مختلف به اظهار نظر درباره‌ی پرونده‌ی ارائه شده از سوی ایران پرداختند که بیشتر کشورها از جمله قزاقستان، جامائیکا، تانزانیا، بورکینافاسو، زیمباوه، آذربایجان، لهستان و ... از قنات‌های تاریخی ایر ان و ثبت آن در  فهرست میراث جهانی یونسکو حمایت کردند.

بیشتر کشورهای عضو بر اهمیت تاریخی قنات‌های ایران، سیستم پیچیده و مدرن بکار رفته در آنها و سودمندی آنها برای محیط زیست اذعان کردند.

نماینده ایران در یونسکو، با قدردانی از ثبت 11 قنات ایرانی در فهرست میراث جهانی، این قنات‌ها را سایت‌هایی قدیمی از جهان دانست.

به گزارش ایسنا، «دکتر احمد جلالی»، نماینده ایران در یونسکو پس از اعلام رسمی ثبت پرونده‌ی قنات‌های ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با ابراز قدردانی، در سخنانی به سفرنامه ناصرخسرو اشاره کرد که این شاعر و نویسنده در آن به قنات‌های ایران از حدود هزار سال پیش اشاره کرده است.

او همچنین با قرائت شعری که به گفته‌ی طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گویا همین امروز آن را سروده بود به قنات‌های تاریخی ایران و نیز دیگر آثار جهانی این کشور مانند باغ‌های ایرانی اشاره و از آن‌ها  تمجید کرد.

وی افزود: ثبت این قنات‌ها یک لحظه تاریخی است و در حال حاضر برای ایرانی‌هایی که زیر زمین چنین قنات‌هایی را حفر کرده بودند، اکنون آن‌ها به یک سایت قدیمی جهانی تبدیل شده‌اند.

با تائید ثبت جهانی این قنات‌ها، بازار تبریک به نمایندگان ایران در اجلاس یونسکو داغ شد.

منبع : ایسنا



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , محلی-منطقه ای , ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1395 | نظرات ()