نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

ادگان آموزش زنان فدائی سوریه که به طور داوطلبانه به جذب نیرو می پردازد، استفاده از کلاشینکف، مسلسل، نارنجک، حمله به ایستهای بازرسی مخالفین، کنترل ایستهای خودی و انجام عملیات و تاکتیک‌های نظامی را به زنان آموزش می دهد.

 

 به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از "میدل ایست"، پادگان آموزش زنان فدائی سوریه موسوم به "نیروهای دفاع ملی" که برای نخستین بار در شهر حمص تشکیل شده است زنان داوطلب از سنین 18 تا 50 سال را آموزش می دهد.


"عبیر رمضان" یکی از زنان داوطلب در این پادگان است که در سن چهل سالگی به نیروهای نظامی سوریه پیوسته است تا در جنگ علیه مخالفین اسد در کنار بشار بایستند؛ او در حالی که لباس نظامی به تن دارد در این پادگان در مرکز حمص همچنان که شعار "خدا، سوریه، بشار، همین و بس" را سر می‌دهد، رژه می‌رود.

 
 
زنانی مسلح به کلاشینکف از ورودی‌های این پادگان حفاظت می‌کنند و عده‌ای دیگر در ایستگاه بازرسی خودروها را مورد بازرسی قرار می‌دهند. آنها خود را "فدایی" می‌خوانند.
 

 

 

 
عبیر می‌گوید: "شوهرم مرا تشویق کرد که عضو شوم و من از نظرش خوشم آمد. خودم را به مرکز عضوگیری معرفی کردم و فورا پذیرفته شدم." عبیر روزها به عنوان تکنسین در یک آزمایشگاه رادیولوژی مشغول به کار است.

 

او می‌گوید: "قبل از اینکه یاد بگیرم چه طور با اسلحه کار کنم جرئت نمیکردم تنها در خانه بمانم، چون که می‌ترسیدم اگر به خانه حمله شود کاری ازم برنیاید. می‌خواستم یاد بگیرم و کمک کنم. داوطلب شدم چون می‌دیدم کشورم در حال نابودی است."
 

اولین واحد زنان "نیروهای دفاع ملی" در سوریه در شهر حمص تشکیل شده است و در آن زنان مبارز از سنین 18 تا 50 سال حضور دارند. نادا جعجع، یک فرمانده بازنشسته که مسئولیت آموزش‌ها را برعهده دارد، می‌گوید دلیل انتخاب حمص تجربه‌ی وضعیت اسفناکی است که این شهر از سر گذرانده است.

 

وی می‌گوید: "این یک جنگ عادی نیست. مثل جنگ اکتبر (جنگ 1973 با اسراییل) نیست. دشمن این بار فرق دارد. این بار دشمن از خانواده‌های خودمان، همسایگانمان و از کشورهای همسایه‌ای که سلاح در اختیارشان می‌گذراند و به دنبال تسری افکار متحجرانه هستند است. آن‌ها سوری ها را می‌کشند و قتل عام می‌کنند. این یک جنگ وحشیانه است."

 

فرمانده جعجع می‌گوید: "آموزش‌ها شامل آموزش استفاده از کلاشینکف، مسلسل، نارنجک، حمله به ایستهای بازرسی مخالفین و کنترل ایستهای خودی می‌شود. همچنین انجام عملیات و تاکتیک‌های نظامی نیز تعلیم داده می‌شوند.
 

 
 
 
"اعتدال حمد"، سی‌وچهار ساله، کارمند دولت و مادر سه بچه است. او می‌گوید همسرش او را تشویق به عضویت کرده است اما دلیل اصلیش برای عضویت در سه ماه پیش "شوق به حمایت از ارتش و دفاع از سرزمین پدری بوده است."
 
در رژه‌ای که در پایان تمرینات در استادیوم صورت می‌گیرد، زنان با نهایت توان خود فریاد می‌زنند: "با خون و جانمان، خود را فدای تو می‌کنیم، ای بشار!"
همسر فرمانده گردان موسوم به "صوت الحق" پس از گذراندن دوران آموزشی نظامی زیر نظر همسر خود در جبهه معارضین می جنگد.

 
از ارتش معارضین سوری

به گزارش فرارو، پس از آنکه ماه گذشته برای نخستین بار زن تک تیرانداز در ارتش معارضین سوری دیده شد، خبری درباره دومین زن مبارز در این جبهه با نام "ام جعفر" منتشر شد.
 

خبرگزاری رویترز ضمن انتشار این خبر نوشت، "ام جعفر" همسر "ابو جعفر" فرمانده گردان "صوت الحق" که در مناطق جنگی حلب دست به اقدامات تروریستی می زند، پیش از شروع درگیری ها به شغل آرایشگری در حلب مشغول بوده است.
 
وی پس از آغاز درگیری ها و از یک سال گذشته تا کنون زیر نظر همسرش آموزش های کماندویی دیده و اکنون در کنار وی در عملیات های تروریستی حضور می یابد.

زن تک تیرانداز ارتش معارضی سوری


منبع:پرشین استار
 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1050
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 
به احترام پدر مطهری سکوت می کنم
غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم دهمین سالگرد تاسیس خبرگزاری فارس در پاسخ به سئوالی درباره معرفی کاندیداهای جبهه پیروان به این ائتلاف و بررسی این افراد در سازوکار ائتلاف سه گانه اظهار کرد: من هنوز از معرفی افراد جدید به ائتلاف خبر ندارم اما اگر چنین موضوعی باشد و افراد جدیدی معرفی شوند قطعا ائتلاف، این افراد را بررسی خواهد کرد.

به گزارش رصد مراغه به نقل از جهان نیوز، وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره مطرح شدن نامش به عنوان یکی از کاندیداهای نهایی جبهه پایداری افزود: این موضوع در همین حد که شما گفتید صرفا یک گمانه زنی رسانه ای است.
 
نماینده مردم تهران در پاسخ به این سئوال که پاسختان به نامه علی مطهری درباره مواضع شما که گویا در مجلس هم توزیع شده است چیست؟ خاطرنشان کرد: بنده همیشه به احترام پدر آقای مطهری در برابر اهانت های وی سکوت می کنم.
 
حداد عادل در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منابع مالی ائتلاف سه گانه از کجا تامین می شود، پاسخ داد: اصلا هنوز این ائتلاف هزینه ای نکرده است که منابع مالی داشته باشد و تاکنون فکری برای تامین منابع مالی در آینده نکرده ایم.
 
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری که پرسید گویا جبهه ایستادگی نام شما را  به عنوان یکی از کاندیداهای نهایی خود برای رایزنی های آینده مطرح کرده است افزود: اسمی از بنده در خبر مذکور برده نشده است و فقط نام آقای ولایتی در این خبر آمده است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره طرح مجلس برای کاهش تعطیلات نیز تصریح کرد: با تجربه 13-14 ساله ای که بنده در مجلس دارم تصور نمی کنم که این کار امکان پذیر باشد و به نوعی در امکان پذیربودنش شک دارم.
 
وی درباره لزوم کاهش تعطیلات نیز ادامه داد: من هنوز طرح را ندیده ام اما در اینکه این طرح به نتیجه برسد تردید دارم.
 
حداد عادل در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی اش از انتخابات آینده نیز خاطرنشان کرد: امیدوارم یک انتخابات خوب و انتخابی خوب تر داشته باشیم که رسانه ها هم می توانند در این بین بسیار کمک کنند.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1035
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

ویکی پدیا منتشر کرد:

محصولی ثروتمدترین ایرانی
سامانه ویکی پدیا درحالی لیست ثروتمندترین ایرانی های جهان را معرفی کرده است که به نظر می رسد صادق محصولی تنها میلیاردر مسلمان این لیست باشد.

به گزارش رصد مراغه به نقل از افکار نیوز، سامانه ویکی پدیا لیست ایرانیان ثروتمند جهان را در حالی به روز کرده است که در سال گذشته نام اسدالله عسگراولادی در این لیست به چشم می خورد که امسال این نام در بین اسامی منتشر شده وجود ندارد. در لیست ۱۱ نفره منتشر شده تنها نام یک ایرانی که در داخل کشور زندگی می کند دیده می شود و بقیه افراد این لیست را یهودیان ساکن انگلستان و آمریکا تشکیل می دهند.

۱- خانواده قرمزیان
خانواده قرمزیان از خانواده های ایرانی یهودی تبار مقیم کانادا هستند که سازنده و مالک چند عدد از بزرگترین مراکز خرید دنیا هستند. 

یعقوب قرمزیان سال ۱۹۰۲ در آذربایجان به دنیا آمد. وی در دهه ۱۹۴۰ به همراه خانواده خود به نیویورک مهاجرت نمود. شغل خانوادگی آنها که واردات و فروش فرشهای ایرانی بود رونق خوبی داشت و تا سال ۱۹۶۴، خانواده قرمزیان ۱۶ فروشگاه در امریکا و کانادا را در مالکیت خود داشتند. در طول سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ آنها کم کم به معاملات املاک و مستغلات روی آوردند. در سال ۱۹۶۵، یعقوب قرمزیان رسما" بنگاه معاملاتی خود بنام Germez Developments را تأسیس نمود که این نام بعدا" به Triple Five تغییر یافت.

در دهه ۱۹۷۰، با توسعه صنایع نفتی در منطقه ادمونتون، کسب و کار قرمزیان رونق فوق العاده ای یافت به نحوی که کل خانواده به ادمونتون مهاجرت کردند. به گزارش افکار نیوز ، اگرچه یعقوب قرمزیان در سال ۲۰۰۰ در سن ۹۷ سالگی درگذشت، اما پسرانش، اسکندر، نادر، رافائل و بهمن، همچنان با روحیه ای خلاقانه کسب و کار پدر را ادامه دادند و بزرگترین امپراطوری معاملات املاک و مستغلات را در سراسر کانادا بوجود آورده اند. گروه Triple Five اکنون حدود ۴۰۰ شعبه در کانادا، امریکا، انگلیس، ژاپن، تایوان و خاورمیانه دارد. برادران قرمزیان به ساختن بزرگترین مرکز خرید دنیا (West Edmonton Mall) در کنار سایر فعالیتهای خود افتخار می کنند. این مرکز خرید که مساحت آن حدود پانصد هزار متر مربع (۵۰ هکتار!) است، در بر گیرنده ۸۰۰ فروشگاه، ۲۵ رستوران، یک کازینو، یک پارک سرگرمی، یک استخر مواج سرپوشیده، یک حوضچه دلفین و ۲۶ پرده نمایش فیلم در دو مجموعه سینمایی می باشد.

در سال ۲۰۱۰، نشریه اورشلیم پست، ثروت خانواده قرمزیان را در حدود ۴ میلیارد دلار برآورد کرد.

۲- ناصر داوود خلیلی
ناصر داوود خلیلی متولد ۱۳۲۴ خورشیدی/۱۹۴۵ میلادی در اصفهان یک یهودی ایرانی تبار ساکن انگلستان است. او طبق فهرست سندی تیمز در سال ۲۰۰۷ پنجمین فرد ثروتمند ایرانی در بریتانیا شناخته شد. داوود خلیلی به خاطر داشتن مجموعه‌ای از آثار هنری اشتهار یافته است. بخش عمده دارایی او را مجموعه‌ای از آثار هنری ایرانی و اسلامی تشکیل می‌دهدکه بالغ بر ۲۰٫۰۰۰ شیء هنری و عتیقه را شامل می‌شود. گفته می شود ثروت وی به تنهایی از ثروت ملکه انگلستان بیشتر است.

خليلی صاحب مجموعه ای از ۲۰ هزار اثر هنری عمدتا مربوط به دوران اسلامی است که ساندی تايمز ارزش آنها را ۵۰۰ ميليون پوند برآورد کرده است. البته خليلی ارزش مجموعه خود را بيش از يک ميليارد پوند می داند. آقای خليلی همچنين دو شرکت سودآور را اداره می کند و در بازار املاک نيز فعال است به طوری که باقی يکصد ميليون پوند ثروت او نيز از اين طريق حاصل شده است.

۳- امید کردستانی
امید کردستانی تاجر ایرانی-آمریکایی و نایب‌رئیس ارشد بخش فروش و عملکرد جهانی در شرکت اینترنتی گوگل است. امید کردستانی در شهر تهرانبه دنیا آمد و در همین شهر به مدرسه رفت. کردستانی که در تهران به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می‌رفت در سن چهارده سالگی، پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفته‌‌است. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشتهٔ «مدیریت بازرگانی» (MBA) از دانشگاه استنفورد گرفت. امید متولد و بزرگ شده تهران است و زبان مادری فارسی دارد.

او دارای سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ است. او همچنین نائب‌رئیس بخش توسعهٔ کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وب‌گاه نت‌اسکیپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند.

او کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش اُای‌ام (OEM) آغاز کرد و در طی دورهٔ چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون ای‌بِی، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون، تراولاسیتی، اینتل و اکسایت را برعهده گرفته بود.

کردستانی پیش از آغاز کار در نت‌اسکیپ در بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعهٔ کسب و کار در شرکت‌هایی چون ۳DO، Go و هیولت پاکارد فعالیت می‌کرده‌است.

کردستانی در ۸ مه ۲۰۰۶ در مجله تایم به عنوان یکی از صد نفری که دنیای ما را شکل داده‌اند نام گرفته‌است.

او یکی از ثروتمندترین ساکنین کالیفرنیای شمالی است. مجله سن خوزه ارزش دارایی‌های وی را ۱٫۹ میلیارد دلار برآورد کرده است.

۴ – اسحاق لاریان
اسحاق لاریان در ۲۸ مارس ۱۹۵۴ در خانواده ای یهودی در شهر کاشان در ایران متولد شد. او در سن ۱۷ سالگی پس از تحصیل در دبیرستان خوارزمی در تهران تصمیم گرفت برای ادامه تحصیلات به آمریکا مهاجرت کند. با ۷۵۰ دلار پول به لس آنجلس آمد و ضمن تحصیل در رشته مهندسی ساختمان در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، در یک رستوران مشغول به کار شد.

پس از فارغ التحصیلی در ۱۹۷۹، لاریان و برادرش شرکتی تاسیس کردند که سرانجام به شکل گیری شرکت ام جی اِی انجامید. او کار خود را با واردات لوازم الکترونیکی در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد و با فروش بازی های الکترونیکی بر پایه شخصیت های تحت امتیاز شرکت نِنتندو راه موفقیت پیش گرفت. اسحاق لاریان، ۱۰ سال بعد، با تولید اولین عروسک خود به نام «سینگینگ بانسینگ» در راه تسخیر صنعت اسباب بازی بود. ذهنیت اسحاق از همان کودکی به سمت کسب و کار سوق داده شد. او در سنین نوجوانی در بزازی پدرش کار می کرد و اخلاق کاری و صداقت را آموخته بود. او اظهار می دارد، «همان حس مسئولیت را هر روز با خودم به محل کار می برم و سعی می کنم بخش مهمی از زندگی شخصی ام هم باشد.»

شرکت اسحاق که از سال « ۱۹۹۸ام جی ای اینترتینمنت» نام گرفت، سمت او مدیر عامل است( هم اکنون بزرگ ترین شرکت تولید کننده اسباب بازی خصوصی جهان و تولید کننده عروسک بسیار محبوب «بِرَتز» است. عروسک بِرَتز حتی از عروسک باربی هم پیشی گرفته، محبوب ترین عروسک برای دختران نوجوان است. از این محصول حتی یک فیلم و نیز طیف وسیعی از اجناس مختلف تولید شده است.

ثروت وی بالغ بر ۷۲۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

۵- صادق محصولی
صادق محصولی (۱۳۳۸ در ارومیه) وزیر کشور دولت نهم بود که در دولت دهم وزیر رفاه شد و پس از انحلال این وزارتخانه از دولت خارج شد.

به گزارش افکارنیوز، او لیسانس مهندسی عمران و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارد. محصولی فعالیت خود را در جهاد سازندگی آغاز کرد او در مدت فعالیت خود، فرماندار ارومیه، معاون استاندار آذربایجان غربی، فرمانده سپاه منطقه ۵ «آذربایجان شرقی و غربی»، مسئول بازرسی سپاه پاسداران، دبیر تشکیلاتی به نام شورای مشورتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بوده‌است. او در سال ۱۳۸۴ برای پست وزارت نفت به مجلس هفتم معرفی شد ولی درنهایت با مخالفت نمایندگان وقت مجلس قبل از رأی گیری برای رأی اعتماد، انصراف داد. در آبان ۱۳۸۷ او برای تصدی پست وزارت کشور به مجلس معرفی شد. او پس از استیضاح و برکناری علی کردان به مجلس معرفی شد. در ۲۸ آبان ۱۳۸۷ از مجموع ۲۷۳ نماینده حاضر در جلسه، ۱۳۸ نفر به انتصاب او رای موافق و ۱۱۲ نفر رای مخالف و ۲۰ نفر دیگر رای ممتنع دادند. او همچنین باجناق سابق علی اکبر ولایتی بوده‌است.
به گفته سایت فرانت لاین در سال ۲۰۰۵ ثروت صادق محصولی به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است.

۶- مانی مشعوف
یک تاجر ایرانی-آمریکایی است. او فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی، از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو در سال ۱۹۶۶ میلادی است. وی همچنین بنیانگذار و رئیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی‌بی استورس است. مانی مشعوف، مبلغ ۱۰ میلیون دلار به عنوان کمک به دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکوهدیه داد.ماهنامه فوربس وی را با ثروتی در حدود ۱٬۳ میلیارد دلار به عنوان سومین ثروتمند ایرانی جهان معرفی کرده است. مانی مشعوف ۶۸ ساله پیش از افتتاح اولین بوتیک زنانه خود در سال ۱۹۷۶، استیک فروشی داشته است. او در اواخر دهه محصولات خود را در سریالهای محبوب تلویزیونی آمریکا بطور غیر مستقیم معرفی می‌کرد و در سال ۱۹۹۸ شرکتش را سهامی‌ عام کرد.

امروزه او ۲۲۸ بوتیک را در آمریکای شمالی اداره می‌کند که فروش سالانه آنها ۵۱۰ میلیون دلار است.

۷ - اردوان فرهاد مشیری
تاجر ۵۶ ساله انگلیسی- ایرانی که سال‌هاست در زمینه تجارت استیل و انرژی، شرکت‌هایی را در انگلیس و روسیه تأسیس کرده است، صاحب حدود یک‌چهارم سهام باشگاه آرسنال است.
اردوان فرهاد مشیری، تاجر ۵۶ ساله انگلیسی- ایرانی که سال‌هاست در زمینه تجارت استیل و انرژی، شرکت‌هایی را در انگلیس و روسیه تأسیس کرده است، صاحب حدود یک‌چهارم سهام باشگاه آرسناال است.

۸ - سام نظریان
سام نظریان متولد ۱۳۵۴ در یک خانوادهٔ یهودی در ایران، فرزند یونس نظریان بنیانگذار شرکت بزرگ کوالکام و فارغ التحصیل دانشگاههای نیویورک و کالیفرنیای جنوبی میباشد. نظریان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت SBE Entertainment Group و سرمایه گذار معتبر ترین و پرشکوه ترین تاسیسات تفریحی در لس آنجلس، لاس وگاس و میامی میباشد نظیر: مجموعه هتلهای (SLS Hotels) و هتل کازینوی بزرگ (Sahara) در لاس وگاس، ، رستورانهای بزرگ با همکاری بهترین آشپزهای دنیا نظیر کاتسویای ژاپنی، و کلوبهای نظیر کالنی (THE COLONY) و هاید لاونج (Hyde Lounge) که شعبه اش در مرکز ورزشی استیپلز همزمان با بازی حامد حدادی درآن ورزشگاه افتتاح شد. نظریان سال گذشته از سخنرانان جلسه پرطرفدار آینده سازان ایرانی در کالیفرنیا بود.

نظریان در سال ۲۰۰۶ توسط نشریه لس آنجلس تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار کالیفرنیای جنوبی معرفی شد. وی همچنین تهیه کننده چند فیلم هالیوود بوده است که بعضس از آنها موفق بوده اند نظیر فیلم Mr. Brooks با هنرنمایی کوین کاستنر و دمی مور. ثروت نظریان ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده میشود. خانه وی با ۶۰۰ متر زیر بنا در هالی وود هیلزبر روی صخره ای مشرف بر شهر بنا شده است و استخر وی گنجایش ۲۰۰ میهمان را دارد.

۹ - پیر مراد امیدیار
پییر امیدیار در سال ۱۹۶۷ در شهر پاریس بدنیا آمد و در سنین کودکى به همراه خانواده به ایالت مریلند مهاجرت کرد. وى اولین برنامه کامپیوترى خود را در سن ۱۴ سالگى براى کتابخانه مدرسه اى که در آن مشغول تحصیل بود نوشت.

در سال ۱۹۸۸ از دانشگاه Tufts University در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل و در یک شرکت بعنوان برنامه نویس سیستمهاى Macintosh مشغول کار شد.

سپس در یک شرکت وابسته به Apple بنام Claris مشغول کار شد.

در سال ۱۹۹۱ در تاسیس یک شرکت نرم افزار همکارى کرد. این شرکت سپس به eShop تغییر نام داد . eShop در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت Microsoft خریدارى شد.امیدیار سپس به شرکت General Magic که توسط Apple حمایت می شد پیوست.

Pez یک نوع شیرینى است که معمولا در یک ظرف کوچک پلاستیکى به شکل عروسک قرار میگیرد و برای آنکه شیرینى از آن خارج شود باید سر عرسک را به پایین فشار داد.

شبى در سال ۱۹۹۵ امیدیار مهندس جوان برنامه نویس ایرانى الاصل، با نامزدش که عاشق جمع آوری Pez بود , مشغول خوردن شام بود که نامزدش ازآنکه شریکى براى ایجاد یک کلکسیون Pez در سانفراسیسکو را ندارد گله کرد.

امیدیار به او پیشنهاد کرد که از اینترنت براى پیدا کردن شریک تجارى استفاده کند.

بنابراین امیدیار در وب سایت کوچک خود براى نامزدش بخشى را براى این موضوع آماده کرد و نام آن را Auction Webگذاشت. برنامه ایکه او برروى وب سایت شخصى خود ایجاد کرد, به کاربران امکان لیست کردن وسایل مختلف خود از جمله کلکسیون Pez ، نامزد او را نیز میداد.

در مدتى کوتاه افراد بسیارى فروشنده و خریدار براى اقلام لیست شده بروى سایت پیدا شدند. به تدریج تعداد کاربران این سایت زیاد شدند و معاملات بسیارى از طریق آن صورت گرفت . سپس مهندس جوان با مشاهده این موضوع تصمیم گرفت که سایتى مجزا براى این کار ایجاد کند که با نام eBayشروع به کار کرد.

امیدیار با دریافت مبلغى بین ۲۵ سنت تا دو دلار به فروشندگان اجازه داد که اجناس خود را براى شرکت در حراج در سایت eBay معرفى کنند. همچنین درصدى از خریدوفروشها به او میرسید و به این ترتیب eBay موجب شد که فروشندگان و خریداران با هم به راحتى به خرید و فروش بپردازند.

بعد از ۹ ماه که اولین حراجى که در سایت eBay انجام شده بود , وى شغل خود در General Magic را رها کرد و تمام وقت خود را صرف سایت خود, براى eBay کرد.

در سال ۱۹۹۸ او تصمیم گرفت براى رونق دادن به eBay از Meg Whitman که فارغ التحصیل رشته بازرگانى بود یارى بگیرد.

بعد از مدتى eBay شعبه هاى در آلمان, ژاپن , کانادا و استرالیا ایجاد کرد و روز به روز رونق یافت.در پایان سال ۱۹۹۸ کاربران این سایت به ۲/۱ میلیون نفر رسیدند و درآمدى بیش از ۷۵۰ میلیون دلار را برای eBay به ارمغان آوردند.

همچنین در این لیست نام دو ایرانی دیگر به نام های پاول تورجی و حوریه پرامام به چشم می خورد که اطلاعات زیادی از انها بر روی صفحات وب دیده نمی شود. پاول تورجی یکی از ایرانیان مقیم آمریکا و فعال در بازار سهام این کشور است. حوریه پرامام نیز زن ایرانی قزاقستانی است که ثروت وی در سال ۲۰۰۸، ۱میلیون یورو برآورد شده بود.




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1290
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1027
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

مجلس برای خواب است، خوب بخوابید!
نمایندگان محترم برای عملی کردن مقصود خود، از هر گونه توهین به خبرنگاران کم نمی‌گذارند، به گونه‌ای که امروز در جریان بررسی این طرح، مهدی کوچک‌زاده گفت: درست است، همه کسانی که اینجا هستند، نامشان خبرنگار است، ولی به مانند دیگر قشرها‌ که درونشان فاسد نیز هست، برخی از آنان هرزه‌نگار هستند و نیمی از سخنان من را می‌نویسند.

به گزارش رصد مراغه به نقل از اهراب نیوز، شاید همه ما به یاد بیاوریم روزهایی را که به مدرسه می‌رفتیم و مشغول درس خواندن بودیم تا شاید پس از پایان دوره تحصیلمان در گوشه‌ای از این کشور پهناور، گوشه‌ای از یک کار را برای پیشرفت آبادانی‌اش بگیریم. در آن دوران، زمان‌هایی پیش می‌آمد که نمی‌توانستیم شب خوب ‌استراحت کنیم و یا امتحان داشتیم که تا صبح بیدار می‌ماندیم، به همین دلیل گاه‌ در کلاس درس، چرت می‌زدیم.

هنوز هم اگر از کسانی که این دوران را گذرانده‌ و تجربه چرت زدن در کلاس درس را دارند، بپرسید که چه اتفاقی پس از خوابیدن بر سرشان آمده، ناخودآگاه جای گچی را که از سوی معلم زبان به سمتشان پرتاب شده بود، نشان می‌دهند و یا لحظه اخرج شدنشان از کلاس را با آب و تاب برایتان تعریف می‌کنند و حرف‌هایی را که معلم هنگام اخراجش از کلاس به او گفته، بازگو می‌کنند و البته خود نیز تأیید می‌کنند؛ راست هم می‌گوید واقعا «مجلس» ببخشید مدرسه جای خوابیدن نیست!

امروز در مجلس کلیات طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید؛ اما در این میان، چیزی که یادآور خاطرات دوران مدرسه بود، این بود که در این طرح، نمایندگان بندی را برای محدود کردن عکاسان و خبرنگاران گنجانده‌اند تا مبادا عکس لحظه خوابیدن نمایندگانی که جلسات صحن علنی مجلس را برای جبران کمبود خواب خود برگزیده‌اند، منتشر نکنند.

این طرح بنا به گفته عزت‌الله یوسفیان ملا، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه، این گونه خواهد بود؛ در کمیسیون طرحی تصویب شد که به موجب آن، عکاسان خبری تنها می‌توانند در یک ساعت آغازین جلسه علنی مجلس عکاسی کنند. ‌البته در روزهای خاص مانند استیضاح یا جلسات مهم، به تشخیص رئیس جلسه، آنان می‌توانند تا پایان جلسه در صحن بمانند و عکس‌های خود را تهیه کنند.

این نمایندگان توجیه کار خود‌ را این گونه می‌گویند که نمایندگان به دلیل مشغله کاری زیاد و به دلیل خستگی، گاه‌ در صندلی خود استراحت می‌کنند و این کار آنها، سوژه‌ای به دست خبرنگاران می‌دهد که با انتشار این تصاویر در رسانه‌ها با آبروی این افراد بازی می‌شود.

بنابراین، لازم به توضیح است که در این راه، نمایندگان محترم برای عملی کردن مقصود خود از هر گونه توهین به خبرنگاران نیز کم نمی‌گذارند، به گونه‌ای که امروز در جریان بررسی این طرح، مهدی کوچک‌زاده گفت: درست است، همه کسانی که اینجا هستند (صحن علنی مجلس) نامشان خبرنگار است، ولی به مانند دیگر قشرها‌ که درونشان فاسد نیز هست، برخی از آنان هرزه‌نگار هستند و نیمی از سخنان من را می‌نویسند.

اما جدای از این توهین‌‌ و افترا‌ها که یکسری از نمایندگان به خبرنگاران نسبت می‌دهند، این‌ پرسش به ذهن‌ می‌آید: چه لزومی دارد، نماینده‌ای که خسته است در مجلس باشد؟ یک نماینده خوابیده با یک نماینده غایب چه فرقی دارد؟ آیا جز ‌این است که تنها جایی را در مجلس اشغال کرده است؟ مگر نمایندگان چه کاری مهمتر‌ از جلسات صحن دارند که مجبورند روی صندلی خود استراحت کنند؟!

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در این باره می‌گوید: ‌مجلس، خانه ملت و متعلق به همه مردم است؛ بنابراین، باید همه‌ امکان حضور در نشست‌های علنی را داشته باشند. خبرنگاران و عکاسان، حلقه واسط برای کسانی هستند که نمی‌توانند به جلسات بیایند و از رخدادهای درون مجلس آگاه شوند؛ مگر آن که جلسات به تشخیص هیأت رئیسه غیر علنی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره انتشار برخی از عکس‌ها از او در حالات گوناگون اظهار داشت: گاهی من در حالت فریاد زدن در قاب تصویر عکاسان جای گرفتم؛ بگذار مردم شهرستان‌ها و حوزه انتخابیه بدانند که من برای دفاع از حقوق ملت فریاد خواهم زد.

نماینده مردم با اشاره به اظهارات برخی ‌نمایندگان و انتقاد به انتشار عکس‌هایی از آن‌ها در حالت خواب یادآور شد:‌ مگر مجلس محل خواب است؟ اگر کسی مشکلی دارد یا خسته است، بهتر است مرخصی بگیرد و مجلس را ترک کند. مجلس محل نشاط و تحرک و تلاش است.

قاضی‌پور همچنین به برخی درگیری‌های فیزیکی میان نمایندگان یا با برخی مسئولان اجرایی اشاره داشت و گفت: مجلس محل درگیری فیزیکی نیست، بلکه محلی برای بحث و گفت‌وگوست و اگر کسی درگیر می‌شود، باید انتظار داشته باشد که عکس‌های او در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: من در صحن علنی به طور جدی با تصویب چنین طرحی برای محدود کردن حضور عکاسان و خبرنگاران مخالفت می‌کنم.
مردم از نمایندگان خود دست‌کم در این برهه تاریخی انتظارات فراوانی دارند. در شرایطی که همه نگا‌ه‌ها و امید مردم به ‌مجلس است، مجلس در فکر پنهان کردن خود از چشم موکلینش است و به جای آن که به فکر راهکار مشکل باشد، به فکر پاک کردن صورت مسأله است!



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1025
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

  طلب احمدی نژاد از خداوند برای توفیق خدمتی دوباره!!! + صوت

 نقل از جهان نیوز، بعد از فرمایشات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان در 28/11/1391؛ که به اتمام حجّت با سران قوا درباره یکشنبه استیضاح مجلس انجامید؛ اوّلین واکنش «محمود احمد نژاد» به این فرمایشات و نصایحِ ولایی رهبری انقلاب، کمی با تأخیر و در جلسه با استانداران سراسر کشور نمود یافت.
هر چند «رئیس جمهوری» در آن دیدار هیچ اشاره ای به قصور خویش در روز استیضاح نکرد امّا با تأکید بر شعار "کار، تلاش و خدمت" سعی کرد بار دیگر دلبستگی خویش به آرمان های انقلاب اسلامی را نشان دهد.
 
به گزارش مشرق متن کامل صحبت‌های رئیس جمهور در این فایل صوتی به شرح زیر است

«تا روز آخر یعنی «9 صبح 12 مرداد»، که از آنجا می خواهیم برویم برای تنفیذ؛ بنده مخلصِ شما کار می کند. یعنی آن ساعت 9 صبحش هم مثل 10 صبح اوّلین روز تنفیذ، «22 مرداد 84» است
 
مگر فرقی می کند؟ فرقی می کند؟ چه فرقی می کند؟ روز اوّل یا روز آخر چه تفاوتی می کند؟ به هر حال فرصت ما تا آنجاست، اگر خدا عنایت کرد و فرصت های دیگری داد، ممنونش هستیم؛ نداد شاکرش هستیم. تا لحظه آخر کار است، تا لحظه آخر می شود تصمیم گرفت.
 
یکی از خباثت های خبیثان این است که سیستم اجرایی را سُست کنند که کارها از دست برود. نباید بگذاریم این اتّفاق بیفتد، این خیانت است به کشور.
 
چرا باید سُست شویم؟ کشور است دیگر، کف‌اش این است که خودمان هم می خواهیم دوباره اینجا زندگی کنیم. اگر هیچی، نه دین و آرمان و هیچ چیز نداشته باشیم، خومان می خواهیم اینجا زندگی کنیم.
 
من به شما بگویم، اگر از تمام عالَم شهاب آتشین ببارد، من بچّه این خاک هستم، اینجا هستم، اینجا زندگی می کنم. یک سر سوزن دلبستگی به خارج از این سرزمین برای من وجود ندارد جز آرمان های الهی که جهان را اصلاح می کند. همه زندگی ما در اینجاست.
 
... دوره تاریخی مستکبران تمام شده است. من یقین دارم این انتخابات بسیار پرشور خواهد بود، من یقین دارم یک عزّت غیر قابل باوری برای ملّت ایران ایجاد می شود، یقین دارم ملّت بهترین ها را انتخاب می کند. برایم یقین است، یقین دارم که ما وارد یک مرحله جدید بین المللی می شویم، یقین دارم بسیاری از آلودگی ها از ساحت نورانی انقلاب بدست ملّت پالایش و پاک می شود؛ یقین دارم. من باورم این است که ملّت وظیفه اش را دارد درست انجام می دهد، ملّت از انقلاب ناشکری نکرده است، دلیلی ندارد خدا از ملّت )انقلاب را( بگیرد.
 
من و امثال من ممکن است که ناشکری کرده باشیم؛ خدا ما را کنار می گذارد. ملّت که ناشکری نکرده است، ملّت همین امروز دارد برای انقلاب فداکاری می کند، همین امروز دارد تحمّل می کند. می بینید که مردم چقدر بزرگوارانه دارند این همه سختی و فشار و تنش را تحمّل می کنند؛ می فهمند چه خبر است، شاکرند.
 
خب آنوقت خدا نعمت را بالاتر می برد یا پایین تر؟ "ولأِن شَکرتُم، لأَزیدنَّکُم"؛ من یقین دارم که خدا یک سطح بالاتری را به ملّت خواهد داد.
 
اینها استدلا های قرآنی، آسمانی و ایمانی دارد. )استدلال) فلسفی اش هم شک نکنید که هر انسانی به یک مرتبه تعالی دسترسی پیدا کرد، آن مرتبه سکو و مقدّمه مرتبه بعد است.
 
صحه وجودی یک ملّت بالا رفته است، می بینید که ملّت چه جور دارد مقاومت می کند؛ بعد خدا از ملّت می گیرد یا از ناسپاس ها می گیرد؟
 
آنهایی که قدر این ملّت و انقلاب را نشناختند و ناسپاسی کردند؛ خدا آنها را می گیرد. خواهید دید که خدا به این ملّت اضافه خواهد کرد، این انقلاب اوج می گیرد. هم امام و هم رهبری بارها گفته اند که ملّت هیچ کوتاهی نکرده است، روشن هم هست که ملّت هیچ کوتاهی نکرده است. کوتاهی از این حلقه وسط است، حلقه واسط خراب است؛ این را باید درست کرد و البتّه برای ما کار سختی است ولی برای خدا سخت نیست. "فأِذا اَراد لَه، فیَقولُ لَه، کُن فَیکون"؛ چنان پاک بکند که اصلاً انگار اثری نبوده است.
 
... یاد امام و شهیدان را گرامی می داریم که راه را باز کردند و حتماً تا آخر پای کارشان هستیم، هر اتّفاقی بیفتد هستیم. یعنی تا روزی که هستیم، ذرّه ای در اراده ما، همّت ما و وقت گذاری ما تأثیر منفی ندارد. بالاخره کسی که یک اعتقادی دارد، یک آرمانی دارد تا لحظه ای که نفس دارد از تنش بیرون می رود که برنگردد؛ آرمانش را دنبال می کند. ما با همان آرمان ها نفس می کشیو، یادتان باشد شعار ما "کار، کار؛ تلاش، تلاش".

من شخصا ارزو میکنم خداوند به ایشان یک فرصت طلایی برای سرو سامان دادن به مشکلات خلق خدا بدهد.تا انچه در این 8سال حلقه وسط کوتاهی کرد در اینده جبران کنند!؟



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1038
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

 

 

 

 


ﺫﻭﻕ ﻣﺮﮒ – ﻋﻠﺖ : ﺭﻓﺎﻩ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﮔﺮﺍﻧﯿﻬﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ
ﺯﺧﻢ ﺑﺴﺘﺮ - ﻋﻠﺖ : ﮐﻨﺪﯼ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﯼ
ﭘﺎﺭﮔﯽ ﺭﻭﺩﻩ - ﻋﻠﺖ: ﺧﻨﺪﯾﺪﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺣﺪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺑﯿﺴﺖ ﻭ ﺳﯽ
ﺳﮑﺘﻪ ﻣﻐﺰﯼ - ﻋﻠﺖ : ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺍﺭﺯ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ قیمت بانک مرکزی ۱۲۲۶ تومان و ﻗﯿﻤﺖ ﺁﺯﺍﺩ ﺁﻥ
ﺗﻮﻣﻮﺭ ﻣﻐﺰﯼ - ﻋﻠﺖ :ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﮎ ﺟﺪﻭﻝ ﺁﻣﺎﺭﺗﻮﺭﻡ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰﯼ
ﻣﻨﻨﮋﯾﺖ ﻣﺰﻣﻦ - ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ اسفند ﻣﺎﻩ ﺍﺯ ﻋﺎﺑﺮ ﺑﺎﻧﮏ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻭﺍﺭﯾﺰ
ﺩﻕ ﻣﺮﮒ – ﻏﺼﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﻥ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺟﻨﺎﯾﺖ ﻭ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﺭﻭپا

 

 

 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 972
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

جهت جلوگیری از گرانی تخم مرغ دولت به تمام خروس ها وام ازدواج مید هد.!به مرغدارها دان ارزان مبدهد! به گاودارها وگوسفنداران وباغداران وسایر تولید کنندگان بخش کشاورزی وام فراوان !به تمام مردم عیدانه میدهد.!به کلیه افراد جامعه یارانه میدهد!به ندارها ردای شاهانه میدهد؟به شیر ها یال ودم وامیدهدشکم !به بی خانمانهاخانه و کاشانه میدهد!برای کمک به کارمند ها قرار است صندوق صدقه در کوی وبرزن در شمال شهر نصب کند !عواید حاصله را  به نسبت تقسیم کند!و خلاصه برای کمک به اروپای بحران زده وغرق در نداری وورشکستکی وفلاکت وبدبختی نیز از همین روش صندوق اعانه استفاده کند!تا انشاالله مشکلات انان نیز مانند مایان حل شود واینقدر به خیابانها نریزند ووقت وهزینه مردم دنیا را هدر ندهند!ومشکلات اقتصادی وتورم وفساد مالی وسایر مشکلات آنان را نیز حل وفصل نمایند.بعون الله والمنه



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 897
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

بیشترین پرش پاپ کورن

بیشترین تعداد گرفتن تیر با دست با چشمان بسته

بیشترین مسافت طی شده با بدن آتش گرفته

کوتاه قدترین دختر دنیا

بزرگترین نورپردازی در شب کریسمس

کوچک ترین سگ دنیا

پیرترین دوقلوی جهان

کوتاه قدترین آدم دنیا

بیشترین تعداد باز شدن بطری بصورت همزمان

دراز ترین لباس عروس

بلندترین سیبیل دنیا

درازترین گربه خانگی دنیا

بیشترین تعداد پیرسینگ (سوراخ کردن) صورت

بزرگترین ویولون جهان

بزرگترین گوش سگ

بیشترین تعداد ظرف سفالی ساخته شده در یک ساعت

بزرگترین پیتزای جهان

بیشترین تعداد سوزن در صورت

زودترین زمان رفتن داخل چمدان

بزرگترین میهمانی چای

بزرگترین شکلات جهان

بیشترین تعداد باز کردن بطری با سر

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 




در محل کار لبخند بزنید و به هر کس که می‌بینید بگویید صبح بخیر
بله به تمام کسانی که از کنار شما رد می‌شوند
لبخند بزنید و سلام و صبح بخیر بگویید
حتی اگر لبخندتان در ابتدا مصنوعی باشد
به زودی طبیعی می‌شود



لبخند زدن، مسری است و شما می‌توانید با یک لبخند ساده
آن را به تمام دوستان و همکاران خود سرایت دهید
و نشاط و روحیه را به آنها هم هدیه کنید



بیشتر ما کودکی‌هایمان را به خاطر داریم
شاد بودیم و پُر انرژی
امّا گویا هر چه جلوتر می‌رویم
بیشتر در باتلاق مشکلات گرفتار می‌شویم
و فراموش می‌کنیم که با فرو رفتن در این باتلاق
نشاط و شادی کودکی‌مان از دست می‌ رود



قدرت حرکت ما و در حقیقت دو بال پرواز و اوج ما
یکی با نشاط و شادابی است
و دیگری امید به اوج و رسیدن به آبی بیکران



تا می‌توانید از بعضی افسانه‌های پوچ و تخیلات رویایی چشم بپوشانید
و آنها را به حال خودشان بگذارید
اگر شما در هر لحظه برای یک چیز ارزشمند زندگی می‌کنید، قطعا در زندگی هدف دارید
بنابراین شما شخص باهوش و روشنفکری هستید
این طبیعی است که در زندگی
هر کس حتما به مسئله‌ای برخورد خواهد کرد



امّا حل کردن مسئله یک عامل مؤثر در شادکامی شماست
ولی هرگاه آن مسئله خارج از قدرت و توانایی شما بود
انگیزه شاد زیستن را انتخاب کنید



از غم و انزوا دوری کنید
و با خود تکرار کنید که با یک مسئله روبرو هستید
نه یک مشکل
و مسئله قابل حل است



آرام و شاد باشید
آنگاه خواهید دید که چه معجزه ‌آسا راه ‌حل ها برایتان روشن خواهد شد
از کسب آرامش و شادی غافل نشوید



 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 


جهان خالیست، من در گوشه زانم
مروت قحط شد، بی‌توشه زانم
اگر بودی چنان چون بود ازین پیش
بزرگی کو بدانستی کم از بیش
چرا بایستمی ده نامه گفتن؟
چو خامان درد دل با خامه گفتن؟
کی از ده نامه‌ای نامم برآید؟
ز هر بیهوده‌ای کامم بر آید؟
چو دریا پر گهر دارم ضمیری
ولی گوهر نمیجوید امیری
چون ماه از طبع من خود نور پاشد
نه او را مشتری باید که باشد؟
سخن را چون خریداری ندیدم
به از ترک سخن کاری ندیدم
خرد دورست ازین بیهوده گفتن
حدیث بوده و نابوده گفتن


اوحدی مراغه ای



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

بنده خدایی رفت حج . نه طواف میکرد نه نماز می خوند ازش پرسیدن چرا  اعمالت را انجام نمیدهی؟گفت به ما گفتن همه چیز با کاروانه!!!!!!!!!!!!!!!



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1446
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

چند صباحی است که بیشتر از همیشه هر کس ساز خودش را میزند.سازهایی از جنس های نا همگون که هم نوای ملت شده است. این ساز ها را همه کوک میکنند و صدای دلخراشش فقط وفقط گوش مردم طبقه پایین یا همان جنوب نشین ها  را ازار میدهد ؟موجهایی که ساخته میشوند وموج سوارها خود را به آن میرسانند؟اتشهایی که شعله ور میشود و کباب هایی روی ان سرخ میشود ودود آن به چشم فقرا وضعفا میرود . ایا کسی بفکر خاموش کردن این اتشهای پر دود وفرونشاندن امواج متلاطم  وخاموش کردن این سازهای ناهمگون در این مملکت هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

دختری کرد سوال از مادر
که چه طعم و مزه دارد شوهر

 

اين سخن تا بشنيد از دختر
انـدکــي کــرد تــامــل مـــادر

گفت باخود که بدين لعبت مست
گـر بگويـم مـزه اش شيرين است

يا غم شوي ، روانش کاهد
يـا بـلافاصله شوهـر خواهد

ور بگــويـــم مـــزه آن تـلخـسـت
تا ابد مي کشد از شوهر دست

لاجــرم گـفـت بـه او اي زيبا
تُرش باشد مزه شوهر ها

دخترک در تب و در تاب افتاد
گـفـت مـادر ، دهنم آب افتاد

 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1119
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

عکس ایوان ورودی حرم شریف علوی در نجف

ایوان ورودی حرم امیر المومنین حیدر کرار فاتح خیبر وصی بلافصل احمد مختار ص امام علی بن ابیطالب علیه السلام در نجف اشرف.

حرم امام علی ع

قال النبی صلی الله علیه و آله وسلم: مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا عَلیٌّ مَولاهُ اللّهُمَّ وال مَن

والاهُ و عادِ مَن عاداهُ وَ انصُر مَن نَصَرَهُ وَ اخذُل مَن خَذَلَهُ ( فرازهایی از دعای ندبه)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند(در غدیر خم پس از حجة الوداع):

هر که را من مولای اویم این علی مولای اوست پروردگارا دوست بدار دوستدارش را و دشمن بدار دشمنش را یاری کن کسی را که یاریش کند(علی ع را) و خوار کن کسی را که خوار کردن او (ع) را خواهد.

علی ابن ابیطالب علیه السلام

رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم:

وَ الَّذِی بَعَثَنِی بالحَقِّ لا یَقبَلُ اللهُ مِن عَبدٍ حَسَنَةً حَتّی یَسئَلُهُ عَن حُبِّ

عَلِیِّ ابن ابیطالِب (ع) بحار الانوار ج27 ص 311 منبعی که عکس بالا درشه

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم:

به کسی که مرا بر حق بر انگیحت قسم،خداوند از هیچ بنده ای حسنه ای را قبول نمیکند تا زمانیکه از حبّ علی پسر ابوطالب ( علیه الصلوة والسلام ) از او سوال پرسد.

اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذِی جَعَلَنا مِنَ المُتِمَسِّکِینَ بِوِلایَةِ عَلِیَّ ابنَ ابیطالِبٍ (علیه السلام).

شکر و سپاس مخصوص خداوندی است که ما را از دوستداران علی ابن ابیطالب علیه السلام قرار داد.

ضریح مولا علی ابن ابیطالب علیه السلام

ضریح امام علی ابن ابیطالب علیه افضل السلام.

سر در یکی از دربهای حرم امام علی علیه السلام.

علی با حق است و حق با علی و هرگز از هم جدا نمیشوند تا سر حوض( کوثر) نزد من( رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم) برگردند.

گنبد حضرت امیر المومنین علیه السلام.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 5010
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

آدمــ ها کنــارت هستند.
تا کـــی؟
تا وقتـــی که به تو احتــیاج دارند...
از پیشــت میروند یک روز...‍

کدام روز؟
...وقتی کســی جایت آمد.

دوستــت دارند.

تا چه موقع؟
تا موقعی که کسی
دیگر را برای دوســت داشـتن پیــدا کنـند.

میگویــند عاشــقت
هســتند برای همیشه.

نه... فقط تا وقتی
که نوبت بــــــازی با تو تمام بشود.



و این است بازی باهــم بودن



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1264
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

اینجا شین آباد است بخاری نفتی عهد دقیانوس مدرسه 29 دانش اموز را سوزانده و گل زندگی یک دختر 10 ساله را پر پر کرده است.

اینجا شین آباد است، حال دو دختر دیگر که با هزار امید و آرزو به مدرسه  فرستاده شده اند وخیم است و از صورت زیبا دیگر خبری نیست.

اینجا در شین آباد مدرسه ای سوخته است. خانواده ای داغدارند. وزیر اما می خندد.خبری از استعفا نیست.عذر خواهی هم مصلحتی است چرا که وزیر برای تمامی اشتباهاتش تا قیامت عذرخواهی می کند.

اینجا پیرانشهر است، مراسم خاکسپاری سیران یگانه .زجه های مادری داغدار در گوش شهر پیچیده.پشت درهای بیمارستان سینای تبریز هم صدای شیون و زاری خانواده های کودکان سوخته بلند است.

از دست نوازش رئیس جمهور اما خبری نیست که نیست.

رئیس جمهوری که صدای ناله های کودکان زیر آوار مانده ورزقان  را هم نشنید اما مرگ مادر رئیس جمهور سیرالئون را تسلیت گفت.

حالا هم در پی حادثه  تیر اندازی در آمریکا، محمود احمدی نژاد ، مرگ کودکان آمریکایی را در پیامی تسلیت گفته است.پیام تسلیتی که مانند تیری است در قلب خانواده های داغدار کودکان درگذشته کشور.

در بخش هایی از این پیام آمده است" اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، تسلیت و همدردی عمیق خویش را با مردم آمریکا و خانواده بازماندگان این حادثه تلخ، اعلام نموده و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که ملت‌ها در جهانی سرشار از عشق و محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند."

درست است ، مرگ کودکان دردناک است چه در ایران، چه در آمریکا چه در غزه  ،  چه در سوریه و چه در شین آباد.شنیدن ناله های کودکان دل سنگ را هم آب می کند اما مهم همان جهان سرشاز از عشق و محبت و دوستی است که همدردی می طلبد اما نه فقط برای غریبه ها و برای چنگ زدن به ریسمان دوستی  سیاسی.

آقای رئیس جمهور اینجا در شین آباد هم یگانه دختری در گذشته است. در تبریز نیز گل های زندگی کودکانی پرپر شده است..

آیا خون کشته شدگان مدرسه ای در آمریکا از خون سیران یگانه رنگین تر است؟! امید آن می رود که که رئیس جمهور محترم از این پس، "پیامی تسلیتی که هم میهنان خودش رواست را به سایرین روا مدارند"!

"صراط" – مصراعی ست که می گوید: «یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم» یا ضرب المثلی ست که عنوان می کند: «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است».
در شأن هر دو عبارت هم می توان چنین برداشت نمود که در ابتدای هر امر می بایست گره از مشکلات هم کیش و مسلکان باز نمود و سپس دیگران را دریافت!
به گزارش صراط؛ پیرو همین مطلب دیروز محمود احمدی نژاد در پیامی، ضمن تسلیت به خانواده کشته شدگان حادثه تیراندازی در مدرسه آمریکایی، با ایشان همدردی کرد.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
خبر حادثه ناگوار مدرسه ساندی هوک در ایالت کانتیکت که منجر به قتل 20 کودک و هفت آموزگار بی‌گناه آمریکایی شد را با تأثر فراوان دریافت نمودم.
هنوز خاطره تلخ کشتار در سینمای ایالت کلرادو و دیگر کشتارهای جنون‌آمیز در این کشور در اذهان عمومی تسکین نیافته که با وقوع مجدد حادثه‌ای به مراتب وحشتناک‌تر، نگرانی‌ها از ادامه این روند تشدید شده و افکار عمومی جهانیان را متوجه مسایل و مشکلات ریشه‌ای چنین حوادث تلخی در جامعه آمریکا نموده است.
امروز همه ملت‌ها و از جمله قاطبه ملت ارجمند آمریکا در سیر تکاملی خود به سمت حاکمیت اخلاق و معنویت و احترام به حقوق کرامت انسان‌ها نیازمند فضایی آکنده از محبت و صمیمیت‌اند و بروز چنین حوادث دلخراشی نگرانی‌های عمیقی را در همگان ایجاد می‌کند.
آیا وقت آن نرسیده است که با ریشه‌یابی دقیق و جدی این قبیل اقدامات خشونت‌بار اعجاب‌آور، در سیاست‌ها و برنامه‌هایی که بر اساس منافع مادی و سودجویی عده‌ای خاص طراحی و اجرا می‌شود و آثار مخرب فروانی در روح آحاد جامعه و بویژه کودکان و نوجوانان معصوم می‌گذارد، تجدید نظر اساسی صورت گیرد؟
اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ ایران، تسلیت و همدردی عمیق خویش را با مردم آمریکا و خانواده بازماندگان این حادثه تلخ، اعلام نموده و امیدوارم روزی شاهد آن باشیم که ملت‌ها در جهانی سرشار از عشق و محبت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند.
محمود احمدی‌نژاد
رییس‌جمهوری اسلامی ایران
و رییس جنبش عدم تعهد»



در همین رابطه ضمن تقدیر از روحیه انسان دوستانه رئیس جمهور، می باید چند نکته را متذکر شد.
اوایل آذرماه امسال بود که وقوع سیل در شهرستان دشتستان، منجر به کشته شدن 5 نفر از هم
میهنان شد.
هم چنین طی هفته های گذشته، مدرسه ای ابتدایی در پیرانشهر استان آذربایجان غربی، طعمه حریق شد که در این حادثه دردناک، یک دختر 10 ساله جان باخت و 30 نفر از دانش آموزان نیز دچار سوختگی شدند.
پرسشی که در این میان خودنمایی می کند اینست که آیا خون کشته شدگان مدرسه ای در آمریکا از خون سیران یگانه رنگین تر است؟!
آیا فوت 5 نفر از هم میهنان در حادثه ویرانگر سیل دشتستان از طوفان سندی و چه و چه کم اهمیت تر است؟!



حال با توجه به آنچه از نظر گذشت از رئیس جمهور مهرورز و بشردوست، انتظار آن می رفت که همدردی مختصری نیز با هموطنان و خانواده های آسیب دیده این قبیل حوادث را ابراز می داشتند و همانند پیام تسلیت به مردم آمریکا، پیامک کوچکی نیز در ارتباط با حوادثی چون، فاجعه پیرانشهر و سانحه دشتستان منتشر می کردند!

امید است که رئیس جنبش عدم تعهد از این پس، "پیامی تسلیتی که هم میهنان خودش رواست را به دیگران روا مدارند"!



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

نقشه متحرک ایران در گذر تاریخ از ابتدا تا کنون - www.taknaz.ir



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1025
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

بنام خدا


او که آسایش و شادمانی را از مردم بگیرد ، بی تردید از گماشتگان اهریمن است.


"کوروش بزرگ"



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 999
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

مرحله جدید هدفمندی یارانه ها امسال اجرا نمی شود 

 

سایت طلا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن بیان عدم رضایت مجلس از بازار ارز، وعملکرد دولت در این حوزه گفت: به طور قطع امسال فاز جدید هدفمندی یارانه ها انجام نخواهد شد.

 
ثروتی : مرحله جدید هدفمندی یارانه ها امسال اجرا نمی شود


موسی الرضا ثروتی در گفتگو با سایت طلا، در مورد نرخ ارز در بودجه سال آتی گفت: تعیین نرخ طبق قانون برنامه پنجم برعهده بانک مرکزی است، و مجلس قیمت ارز را تعیین نمی کند، بلکه در مورد رقم پیشنهادی آن نظر می دهد.

وی ضمن اعلام عدم ارائه لایحه بودجه به مجلس تاکنون، در مورد روند تصویب آن اظهار داشت: پس از ارسال لایحه از دولت به مجلس، در کمیسونهای مختلف بررسی می شود و سپس به کمیسیون تلفیق داده شده، و لایحه بودجه در این کمیسیون نهایی می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان لزوم واقعی نگه داشتن قیمت ارز خاطرنشان کرد: مجلس در برنامه پنجم توسعه اعلام کرد که باید قیمت ارز متناسب با تورم داخل و خارج، میزان عرضه و تقاضا باشد، و تعیین کننده قیمت ارز در این قانون شناور مدیریت شده باشد، و این مدیریت در اختیار بانک مرکزی است.

ثروتی با اعلام نارضایتی مجلس از سیاستهای اقتصادی دولت بویژه در حوزه ارز، و مرکز مبادلات ارزی گفت: ما در قانون آورده بودیم که قیمت ارز قیمت روز باشد، ولی بانک مرکزی 1226 تومان را اعلام کرد، که این قیمت متناسب با ارز روز و شناور مدیریت شده نیست. وقتی که قیمت دلار بیش از 3000 تومان است، معلوم است که قیمت گذاری بانک مرکزی اشتباه است. بانک مرکزی باید بتواند آنقدر ارز عرضه کند، که نیازها را پوشش دهد، و قیمت ارز پایین بیاید.

نماینده بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک مجلس و دولت طی هفته های اخیر در گفتگو با سایت طلا تاکیدکرد: امسال به هیچ وجه هدفمندی یارانه ها با آن روشی که دولت می خواهد، اجرا نمی شود.

وی با بیان جاری بودن قانون هدفمندی یارانه ها گفت: از نظر مجلس، دولت باید فاز چهارم هدفمندی یارانه ها را در زمان فعلی اجرا می کرد، که دولت دو مرحله عقب است، و با توجه به تورم و عدم مهار بازار ارز، مجلس جلوی اجرای این قانون و افزایش قیمتها را گرفته است./ج




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 870
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

داستان خویشاوند الاغ
روزی ملا الاغش را که خطایی کرده بود می زد.
شخصی که از آنجا عبور می کرد اعتراض نمود و گفت: ای مرد چرا حیوان زبان بسته را می زنی؟
ملا گفت: ببخشید نمی دانستم که از خویشاوندان شماست اگر می دانستم به او اسائه ادب نمی کردم؟!

 

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان دم خروس
یک روز شخصی خروس ملا را دزدید و در کیسه اش گذاشت.
ملا که دزد را دیده بود او را تعقیب نمود و به او گفت: خروسم را بده! دزد گفت: من خروس تو را ندیده ام.
ملا دم خروس را دید که از کیسه بیرون زده بود به همین جهت به دزد گفت درست است که تو راست می گویی ولی این دم خروس که از کیسه بیرون آمده است چیز دیگری می گوید.

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان خروس شدن ملا
یک روز ملا به گرمابه رفته بود تعدادی جوان که در آنجا بودند تصمیم گرفتند سر بسر او بگذارند به همین جهت هر کدام تخم مرغی با اورده بودند و رو به ملا کردند و گفتند: ما هر کدام قدقد می کنیم و یک تخم می گذاریم اگر کسی نتوانست باید مخارج حمام دیگران را بپردازد!
ملا ناگهان شروع کرد به قوقولی قوقو! جوانان با تعجب از او پرسیدند ملا این چه صدایی است بنا بود مرغ شوی!
ملا گفت : این همه مرغ یک خروس هم لازم دارند!

free داستان هایکوتاه ملانصرالدین

داستان الاغ دم بریده
یک روز ملا الاغش را به بازار برد تا بفروشد, اما سر راه الاغ داخل لجن رفت و دمش کثیف شد, ملابا خودش گفت: این الاغ را با آن دم کثیف نخواهند خرید به همین جهت دم را برید.
اتفاقا در بازار برای الاغش مشتری پیدا شد اما تا دید الاغ دم ندارد از معامله پشیمان شد.
اما ملا بلافاصله گفت : ناراحت نشوید دم الاغ در خورجین است!؟

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان مرکز زمین
یک روز شخصی که می خواست سر بسر ملا بگذارد او را مخاطب قرار داد و از او پرسید: جناب ملا مرکز زمین کجاست؟
ملا گفت : درست همین جا که ایستاده ای؟
اتفاقا از نظر علمی هم به علت اینکه زمین کروی شکل است پاسخ وی درست می باشد.

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان پرواز در اسمانها
مردی که خیال می کرد دانشمند است و در نجوم تبحری دارد یک روز رو به ملا کرد و گفت:
خجالت نمی کشی خود را مسخره مردم نموده ای و همه تو را دست می اندازند در صورتیکه من دانشمند هستم و هر شب در آفاق و انفس سیر می کنم.
ملا گفت : ایا در این سفرها چیز نرمی به صورتت نخورده است؟
دانشمند گفت :اتقاقا چرا؟
ملا با تمسخر پاسخ داد: درست است همان چیز نرم دم الاغ من بوده است!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان درخت گردو
روزی ملا زیر درخت گردو خوابیده بود که ناگهان گردویی به شدت به سرش اصابت کرد و سرش باد کرد. بعد از آن شروع کرد به شکر کردن
مردی از انجا می گذشت وقتی ماجرا را شنید گفت:اینکه دیگر شکر کردن ندارد.
ملا گفت: احمق جان نمی دانی اگر به جای درخت گردو زیر درخت خربزه خوابیده بودم نمیدانم عاقبتم چه بود؟!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان قیمت حاکم
روزی ملا به حمام رفته بود اتفاقا حاکم شهر هم برای استحمام آمد حاکم برای اینکه با ملا شوخی کرده باشد رو به او کرد و گفت : ملا قیمت من چقدر است؟
ملا گفت : بیست تومان.
حاکم ناراحت شد و گفت : مردک نادان اینکه تنها قیمت لنگی حمام من است.
ملا هم گفت: منظورم همین بود و الا خودت ارزش نداری!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان قبر دراز
روزی ملا از گورستان عبور می کرد قبر درازی را دید از شخصی پرسید اینجا چه کسی دفن است!
شخص پاسخ داد : این قبر علمدار امیر لشکر است!
ملا با تعجب گفت: مگر او را با علمش دفن کرده اند؟!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان خانه عزاداران
روزی ملا در خانه ای رفت و از صاحبخانه قدری نان خواست دخترکی در خانه بود و گفت : نداریم!
ملا گفت: لیوانی آب بده!
دخترک پاسخ داد: نداریم!
ملا پرسید: مادرت کجاست:
دخترک پاسخ داد : عزاداری رفته است!
ملا گفت: خانه شما با این حال و روزی که دارد باید همه قوم و خویشان به تعزیت به اینجا بیایند نه اینکه شما جایی به عزاداری بروید!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان داماد شدن ملا
روزی از ملا پرسیدند : شما چند سالگی داماد شدید؟
ملا گفت به خدا یادم نیست چونکه آن زمان هنوز به سن عقل نرسیده بودم!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان گم شدن ملا
روزی ملا خرش را گم کرده بود ملا راه می رفت و شکر می کرد. دوستش پرسید حالا خرت را گم کرده ای دیگر چرا خدا را شکر می کنی؟
ملا گفت به خاطر اینکه خودم بر روی آن ننشسته بودم و الا خودم هم با آن گم شده بودم!؟

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان دوست ملا
روزی ملا با دوستش خورش بادمجان می خورد ملا از او پرسید خورش بادمجان چه جور غذایی است؟
دوست ملا گفت : غذای خیلی خوبی است و راجع به منافع ان سخن گفت.
بعد از اینکه غذایشان را خوردند و سیر شدند بادمجان دلشان را زد به همین جهت ملا شروع کرد به بدگویی از بادمجان و از دوستش پرسید: خورش بادمجان چگونه غذایی است!؟
دوست ملا گفت: من دوست توام نه دوست بادمجان به همین جهت هر آنچه را که تو دوست داری برایت می گویم!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان ماه بهتر است
روزی شخصی از ملا پرسید: ماه بهتر است یا خورشید!؟
ملا گفت ای نادان این چه سوالی است که از من می پرسی؟ خوب معلوم است, خورشید روزها بیرون می آید که هوا روشن است و نیازی به وجودش نیست!
ولی ماه شبهای تاریک را ورشن می کند, به همین جهت نفعش خیلی بیشتر از ضررش است!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان بچه ملا
روی ملا خواست بچه اش را ساکت کند به همین جهت او را بغل کرد و برایش لالایی گفت و ادا در می آورد, که ناگهان بچه روی او ادرار کرد!
ملا هم ناراحت شد و بچه را خیس کرد.
زنش گفت: ملا این چه کاری بود که کردی؟
ملا گفت: باید برود و خدا را شکر کند اگر بچه من نبود و غریبه بود او را داخل حوض می انداختم!

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان ملا در جنگ
روزی ملا به جنگ رفته بود و با خود سپر بزرگی برده بود. ولی ناگهان یکی از دشمنان سنگی بر سر او زد و سرش را شکست.
ملا سپر بزرگش را نشان داد و گفت: ای نادان سپر به این بزرگی را نمی بینی و سنگ بر سر من می زنی؟

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان نردبان فروشی ملا
روزی ملا در باغی بر روی نردبانی رفته بود و داشت میوه می خورد صاحب باغ او را دید و با عصبانیت پرسید: ای مرد بالای نردبان چکار می کنی؟ملا گفت نردبان می فروشم!
باغبان گفت : در باغ من نردبان می فروشی؟
ملا گفت: نردبان مال خودم هست هر جا که دلم بخواهد آنرا می فروشم.

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان لباس نو
روزی ملا ملا به مجلس میهمانی رفته بود اما لباسش مناسب نبود به همین جهت هیچکس به او احترام نگذاشت و به تعارف نکرد!
ملا ه خانه رفت و لباسهای نواش را پوشید و به میهمانی برگشت اینبار همه او را احترام گذاشتند و با عزت و احترام او را بالای مجلس نشاندند!ملا هنگام صرف غذا در حالیکه به لباسهای نواش تعرف می کرد گفت: بفرمایید این غذاها مال شماست اگر شما نبودید اینها مرا داخل آدم حساب نمی کردند.

free داستان های
کوتاه ملانصرالدین

داستان ملا و گوسفند
روزی ملا از بازار یک گوسفند خرید در راه دزدی طناب گوسفند را از گردن آن باز کرد و گوسفند را به دوستش داد و طناب را به گردن خود بست و چهار دست و پا به دنبال ملا را افتاد.
ملا به خانه رسید ناگهان دید که گوسفندش تبدیل به جوانی شده است
دزد رو به ملا کرد و گفت من مادرم را اذیت کرده بودم او هم مرا نفرین کرد من گوسفند شدم ولی چون صاحبم مرد خوبی بود دوباره به حالت اول بازگشتم.
ملا دلش به حال او سوخت و گفت: اشکالی ندارد برو ولی یادت باشد که دیگر مادرت را اذیت نکنی!
روز بعد که ملا برای خرید به بازار فته بود گوسفندش را آنجا دید. گوش او را گرفت و گفت ای پسر احمق چرا مادرت را ناراحت کردی تا دوباره نفرینت کند و گوسفند شوی!؟



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1059
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

در این بازاره نامردی به دنبال چه میگردی؟

نمیابی تو هرگز نشان از عشق و جوانمردی

برو بگذر از این بازار.از این مستی و طنازی

اگر چون کوه هم باشی،در این دنیا تو می بازی



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1177
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

سه چیز تو زندگی هست که اگه رعایت کنین آدم موفقی میشین !

 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...
.
.
.
.

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1023
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

کمک شب عید دولت به سرپرستان خانوار تقریبا قطعی است / حداقل مبلغ 100 هزار تومان است
خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمک شب عید دولت به سرپرستان خانوار تقریبا قطعی است و منتظر تصویب مجلس هستیم.
  عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به جلسه مشترک دولت و مجلس در هفته گذشته ابراز داشت: در جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی در مورد کمک شب عید به سرپرستان خانوار بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: با توجه به تحولات اخیر بازار ارز و گرانی‌ها باید به مردم خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی شود و کمک‌های نقدی و غیرنقدی تا پایان سال جاری به نیازمندان اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این کمک به سرپرستان خانوار براساس آمار دهک‌هایی است که دولت تعیین می‌کند و از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی آغاز شده تا آنجایی که این بودجه اجازه می‌دهد به سرپرست خانوارها تعلق می‌گیرد.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که مبلغ این کمک از سوی دولت مبلغ 200 تا 220 هزار تومان در نظر گرفته شد، اذعان داشت: برای این منظور سقف خاصی مشخص نشده و مبلغ 200 تا 220 هزار تومان نیامده ولی این مبلغ از 100 هزار تومان به بالا مطرح شده و بحث‌ها از اختصاص مبلغ کمک در این حد است.

نماینده مردم آمل در مجلس اضافه کرد: در کنار بحث کمک به سرپرستان خانوار کمک‌های سبد کالایی نیز مطرح شده تا نقدینگی در کشور زیاد نشده و افزایش تورم و پیامدهای ناشی از آن را نداشته باشیم.وی با اعلام اینکه اصل موضوع کمک شب عید دولت به سرپرستان خانوار تقریبا قطعی است، تصریح کرد: این امر نیاز به مصوبه دولت و مجلس دارد و امیدواریم با تصویب مجلس از سوی دولت برای حل مشکلات مردم اختصاص پیدا کند.





:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1103
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 


 

 

البشي کارش را از يک زندان در طائف شروع کرد. آنجا کارش دست بند يا چشم بند زدن به زندانيان قبل از اعدام شدنشان بوده است.
« اين پيش زمينه باعث شد ميل به جلاد شدن در من بوجود بياد. وقتي اين منصب خالي شد من درخواست پذيرش دادم و بلافاصله قبول شدم. »
اولين کارش را در سال ۱۹۹۸ در جده انجام داد.
گناهکار، با دست و پاي بسته و چشمبند به چشم ايستاده بود. با يک ضربه ي شمشير سرشو قطع کردم. سرش چندين متر اون طرفتر پرتاب شد. عصبي بودم. آدم هاي زيادي داشتن تماشا ميکردن. هر چند اين اضطراب ناشي از نگاه کردن مردم ديگه از بين رفته.
او ميگويد موقع کار آرامش دارد چون در حال انجام عمل الهي است.
«خيلي ها که به عنوان شاهد، صحنه ي گردن زدن رو مي بينند غش ميکنند. من نميدونم اگه دل ديدن اين صحنه هارو ندارن براي چي ميان. چي؟ خودم؟ من خيلي راحت مي خوابم.»
آيا او فکر ميکند که مردم از او ميترسند؟
« ما توي اين کشور، جامعه اي داريم که خوب ميفهمند قانون خدا يعني چي.
هيچ کس از من نمي ترسد. من خويشاوندان و دوستان زيادي در مسجد دارم. من هم مثل بقيه يک زندگي عادي دارم. کارم هيچ مشکلي براي زندگي اجتماعيم بوجود نياورده. »
قبل از هر اعدامي او نزد خانواده ي قرباني ميرود و از آنها ميخواهد قاتل را عفو کنند.
« من هميشه، تا آخرين دقيقه، اين اميد رو دارم و دعا ميکنم که خدا يک زندگي تازه به گناهکار ارزاني کند. هميشه اين اميدو زنده نگه ميدارم. »
البشي فاش نميکند که به خاطر هر اعدام چقدر پول ميگيرد و ميگويد اين يک توافق محرمانه با حکومت است. ولي اصرار دارد بگويد انعامي که ميگيرد اهميتي ندارد.
« افتخار من اينست که حکم خدا را اجرا ميکنم. »
به هر حال، او فاش ميکند که شمشيرش چيزي حدود ۲۰۰۰۰ريال سعودي (تقريبا ۳۳۰۰ يورو) مي ارزد.
« اين شمشير هديه اي از طرف حکومته. من ازش مراقبت ميکنم و هر از گاهي تيزش ميکنم و اطمينان حاصل ميکنم که لکه هاي خون روش باقي نمونده باشه. اين شمشير خيلي تيز هست. مردم شگفت زده ميشن که با چه سرعتي سر رو از بدن جدا ميکنه. »
« همينکه قربانيان وارد ميدان اعدام ميشن، خودشونو از قبل تسليم مرگ کردن. هر چند ممکنه هنوز اميدوار باشن که در آخرين دقيقه از طرف اوليا دم بخشيده بشن. تنها گفتگويي که بين من و اعدامي ها صورت ميگيره اينه که من ازشون ميخوام شهادتين رو بخونن. با قرائت شهادتين، فکر و دل اونا مشغول ميشه. وقتي زندانيا به وسط ميدان اعدام ميرسن نا و توانشونو از دست ميدن. بعدش من حکم اعدامو ميخونم و در يک چشم به هم زدن گردن زنداني رو ميزنم. »
بي شک او تعدادي از زنان را هم اعدام کرده است.
« علي رغم اينکه من از خشونت عليه زنان بيزارم ولي وقتي پاي حکم الهي در ميون باشه، حتما اونو انجام خواهد داد. »
تفاوت زيادي بين اعدام زنان و مردان وجود ندارد جز اينکه زنان بايد موقع اعدام حجاب داشته باشند و به جز البشي کسي اجازه ندارد به آنها نزديک شود.
براي اعدام کردن زنها او ميتواند از اسلحه هم استفاده کند.
« بستگي به اين داره که خود اونا کدومو انتخاب کنن. بعضي وقتا ميخوان من از شمشير استفاده کنم و بعضي وقتا هم از اسلحه. ولي بيشتر وقتها اعدام شدن با شمشيرو ترجيح ميدن. »
به عنوان يک جلاد باتجربه، البشي ۴۲ ساله،‌ وظيفه ي تربيت جانشين را هم عهده دار شده.
با افتخار ميگويد:
« من پسر ۲۲ ساله ام، المساعد‌ رو، با موفقيت به عنوان يک جلاد آموزش دادم و او براي اين کار تاييد و انتخاب شد.»
آموزشها روي نکاتي مثل اينکه چطور شمشير را در دست بگيرد و به کجا ضربه بزند، متمرکز شده بود و البته بيش از اينها، شامل مشاهده ي عملي اعدام براي کارآموز بود.
کار يک جلاد همه اش کشتن نيست. بعضي وقتها ميتواند قطع عضو هم باشد.
«براي قطع عضو، به جاي شمشير از يک چاقوي تيز مخصوص استفاده ميکنم. وقتي ميخوام دست رو قطع کنم از مفصل قطع ميکنم. ولي در مورد پا، اوليا امر برام مشخص ميکنن که از کجا قطع کنم و من هم تبعيت ميکنم.»
البشي خودش را مردي خانواده دوست توصيف ميکند. وقتي ازدواج کرد که جلاد شده بود و همسرش اعتراضي به شغلش نداشت.
« اون فقط از من خواست که با دقت فکر کنم.»
« فکر نميکنم همسرم از من بترسه. من با عشق و مهرباني با خانوادم رفتار ميکنم. وقتي از اعدام برميگردم اونا از من نميترسن. بعضي وقتا حتي در تميز کردن شمشيرم به من کمک ميکنن. »
پدر هفت فرزند، پدربزرگ هم شده.
« دخترم، پسري به اسم حزه داره که مايه ي فخر و شادي من هست. »
ادامه ميدهد:
« بعد از اون، پسرام هستن. بزرگترينشون سعد هست.
و البته مساعد، کسي که جلاد بعدي خواهدبود. »

..




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1167
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

[تصویر: pjnuuqlhpv8uz5oxtai.jpg]

[تصویر: em47jlvozihhruedyfp1.jpg]
 
[تصویر: mu3lf0oovmpw8soagrjp.jpg]

[تصویر: qkqzxxg0dd8gtlewadp2.jpg]
[تصویر: 80tcl1hib6dt9w1khbs5.jpg]

[تصویر: dvtecp7w1qw6a8mvlyfn.jpg]
 
[تصویر: regf1krlilxno9n94t.jpg]

[تصویر: ubko2lopua3d05mzm1qy.jpg]
 
[تصویر: 3y3oximo1t5v4lk9n0pi.jpg]
 
[تصویر: ajk6nyl6rfh93gjv2k4g.jpg]
 
[تصویر: j68p8vbzqu7svh4oq2uc.jpg]

[تصویر: 0wahu8cm1390u8g885p5.jpg]
 
[تصویر: 1u90haka86owfx16mm4z.jpg]
 
 
[تصویر: 6lawi56jnqp0x2d4akyu.jpg]



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1158
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی


 
فاطمه ملقب به انیس‌الدوله همسر مورد علاقه و سوگلی حرم‌سرای ناصرالدین‌شاه قاجار، پادشاه ایران بود. فاطمه که دختر نورمحمد نامی بود در کودکی یتیم شد و مادرش نیز مجددا ازدواج نمود. به گزارش تکناز فاطمه به ناچار در امامه نزد عمو و عمه خود زندگی سختی را به چوپانی می‌گذراند. عمویش صفر و عمه‌اش نسا نام داشتند.
 
او دو برادر دیگر هم به نام‌های حبیب‌الله و محمدحسن داشت که بعدها به حکومت قم و درجه امیرتومانی رسیدند و به القاب معظم‌السلطنه و معظم‌الدوله مفتخر شدند. آشنایی ناصرالدینشاه و انیس‌الدوله در یکی از سفرهای شکار شاه اتفاق افتاد.
 
در سفری که شاه برای شکار به حوالی امامه رفته بود، دختر چوپانی را می‌بیند و پس از اندکی مصاحبت، او را خوش صحبت و شیرین زبان می‌یابد و با خود به تهران می‌آورد. انیس الدوله ابتدا به دست جیران سپرده می‌شود تا آداب معاشرت بیاموزد. با مرگ جیران (سوگلی قبلی شاه) خانه و اثاث او به انیس‌الدوله سپرده می‌شود و او به تدریج مقام و نفوذ لازم را پیدا میکند.
 
سوگلی ناصرالدین شاه دختری چوپان ! (عکس)  www.taknaz.ir

انیس‌الدوله نسبت به شاه وفاداری حیرت انگیزی داشت. او پس از ترور ناصرالدین‌شاه تا زمان مرگ عزادار بوده و زمانی که اتابک حقوق وی را بصورت یک بسته اسکناس برای وی فرستاد، با مشاهده تصویر ناصرالدینشاه بر اسکناس‌ها، غش کرد و پس از چند ساعت فوت نمود!!

او نخستین ملکه ایران است که تا اروپا مسافرت کرد. او با شاه تا مسکو همراه بود ولی حضور دختران اشراف‌زاده روسی و مراسم غربی در جریان خوش‌آمدگویی از آن‌ها باعث برخورد فرهنگی شد و ناصرالدین‌شاه انیس‌الدوله را به تهران برگرداند.
 
ماجرا چنین بود که به محض اینکه شهردار مسکو از ورود انیس‌الدوله اطلاع یافت، تا دروازه شهر رفت و تلاش کرد تا دسته گلی تقدیمش کند، برای گریز از چنین دردسرهایی، مشیرالدوله به شاه توصیه کرد تا انیس‌الدوله را به تهران بازگرداند.
 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1210
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

عکسی قدیمی از قبل انقلاب
 
کارت دریافت سهمیه تریاک (عکس)  www.taknaz.ir



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 ابوترابی فرد تشریح کرد:

  جزییاتی از جلسات مشترک دولت و مجلس/ محتوای نامه مجلس به رییس‌جمهور

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس، با اشاره به نشست‌های مشترک دولت و مجلس، گفت: امیدوارم دولت در ارائه لایحه بودجه به موارد مهمی مانند افزایش سهم صندوق توسعه ملی که راه را برای تولید هموار می‌کند، توجه کند.
 

 
 جزییاتی از جلسات مشترک دولت و مجلس/ محتوای نامه مجلس به رییس‌جمهور

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد،که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در ابتدای جلسه با اشاره به نشست‌های مشترک سران قوا به منظور حل مشکلات اقتصادی گفت: از ماه‌های نخست سال جاری با توجه به افزایش سطح تحریم‌ها در عرصه اقتصادی و ضرورت ارتقای سطح همکاری و تعامل و تبادل نظر قوای سه‌گانه به ویژه مجلس و دولت با طرح در جلسه علنی سران قوای سه‌گانه و موافقت روسای قوا جلسات منظم هفتگی نمایندگان با حضور رییس‌جمهور و وزرای اقتصادی برگزار می‌شد که در این راستا به تصمیم‌های صحیح و قابل دفاعی رسیدیم.
نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای این نشست‌ها، تشکیل اتاق مبادلات ارزی بود،‌ گفت: تشکیل اتاق مبادلات ارزی راه را برای حمایت از تولید و حفظ ذخایر ارزی و هدایت آن به سمت حوزه‌های ضروری و مورد نیاز هموار کرد و در این راستا با توجه به دیدگاه‌های رییس‌جمهور در ارتباط با مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و بودجه سال 92، روسای‌جمهور و مجلس به این نتیجه رسیدند که جلسات با جدیت بیشتر و با حضور روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس تداوم یافته و نسبت به مسائل مهم و کلیدی اقتصادی بتوانیم به تصمیمات مشترک قابل دفاع و قابل قبول برسیم.
ابوترابی‌فرد با اشاره به محورهای این گفت‌وگوها، گفت: عمدتا محور گفت‌وگوها آن است که نگاه جامعی به مسائل مهم اقتصادی مانند رشد اقتصادی، تورم، اشتغال، توزیع درآمدها، تنظیم سیاست‌های اقتصادی، نگاه ویژه به اولویت‌گذاری در سیاست‌گذاری‌ها و بررسی شرایط کنونی اقتصاد کشور به لحاظ تحریم‌ها و نیز ضرورت مقابله همه‌جانبه با این تهدیدات تاکید شده و اشتراک نظر دستگاه‌های اقتصادی به اولویت دادن مهار تورم وجود داشته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید خانوارها و بعضی معضلات و مشکلاتی که فراروی بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد به راهکارهایی توانستیم دست یابیم که در این راستا مذاکرات و گفت‌وگوهای قابل دفاع در جلسات با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با مدیران اقتصادی دولت برگزار شده و امیدواریم در این نشست‌ها سطح تعامل و هماهنگی دو قوه در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصالح ملی ارتقا یابد و دولت بتواند به تصمیمات و پیشنهاداتی برسد که از نظر نمایندگان قابل دفاع بوده و در کمیسیون‌های تخصصی با بحث و گفت‌وگو به راهکار منطقی برسد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بودجه سال 92 کشور، گفت: از دیرباز در تاریخ 91.7.8 با تاکید و تصویب هیات رییسه مجلس نامه‌ای را اینجانب برای رییس‌جمهور ارسال کردم ضمن تاکید به اینکه بودجه در زمان خود جهت بررسی مطلوب به مجلس تقدیم شود، بر محورهای مهمی نیز تاکید شده است و پیرو همین نامه جلساتی را با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و معاونان وی و برخی نمایندگان داشته‌ایم.
ابوترابی‌فرد به برخی از محورهای ذکر شده در نامه ارسالی به رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: رعایت ماده 219 قانون برنامه در خصوص ارائه لایحه بودجه سال سوم برنامه که به عنوان بودجه عملیاتی است از جمله محورهایی است که دغدغه مجلس و دولت است و باید در این راه بتوانیم گام برداشته و طبیعتا نشست‌ها نیز می‌تواند موثر باشد.
وی افزود: همچنین الزامات مندرج در ماده 234 قانون برنامه در مورد قطع وابستگی هزینه‌های جاری دولت بر درآمد حاصل از نفت و گاز از دیگر محورهایی است که در این نامه آمده است و باید بدانیم که تحریم‌ها یک فرصت استثنایی را فراهم کرده تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم و نتیجه این نشست‌ها به آنجایی منتهی شود که قطع بودجه دولت از درآمدهای وابسته به نفت فراهم شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزایش حداکثری واریزی صندوق توسعه ملی را از دیگر محورهای این نامه برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم به تولید به صورت جدی بپردازیم باید حمایت از تولید را که سبب رشد و پیشرفت کشور و اشتغال‌زایی می‌شود در دستور کار قرار دهیم و در همین راستا افزایش سهم صندوق توسعه ملی می‌تواند راه را برای تولید هموار کند.
ابوترابی‌فرد در ادامه اظهار کرد: در این نامه همچنین بر اتخاذ روش‌های سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی جهت اجرای طرح‌های عمرانی تاکید شد که گرچه از قبل نیز به این مهم تاکید شده بود اما درآمدهای حاصل از نفت مانع از این بود که بتوانیم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنیم.

وی در ادامه به نشست چهار ساعته روز گذشته مجلس با کارشناسان دولت اشاره کرد و افزود: در این نشست نیز به موضوع استفاده از سرمایه‌گذاری بخش دولتی در مورد طرح‌های عمرانی تاکید شد تا بتوانیم به اهداف رسیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای سرمایه‌گذاری اقدام کنیم چرا که امروزه فرصت تحریم‌ها راه را بری این مهم هموار نموده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت اصول مورد نظر در بودجه را رعایت کرده و در اسرع وقت به مجلس تقدیم کند و در تعامل حداکثری بتوان در این مسیر قدم برداشت.

ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم راهی که گشوده شده است در گفت‌وگوها و مذاکرات کارشناسی مبتنی بر علمی میان دولت و مجلس بیش از گذشته هموار شود و بر سطح تعامل و هماهنگی هر قوه بیفزاید که بتواند نقش موثری را در مهار تورم و حمایت از تولید و کاهش نرخ بیکاری ایفا کند.


 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 859
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

 
 
 
 


عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

عکس زیر ارسالی از طرف آرش آذرپویه

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

از طرف علیرضا ایزانلو

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

علیرضا امینی از ملایر

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

کامران غفاری از بناب

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

 مجید از قزوین

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)

از طرف مرتضی خلیلی

عجایبی که فقط در ایران می توان دید (34)



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1017
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

 
روزنامه های : همشهری - آرمان - اعتماد - کیهان - مردم سالاری - جام جم - تهران امروز - ایران - ملت ما - دنیای اقتصاد - جهان صنعت - خبر ورزشی - گل - پیروزی - استقلال - 90 - ایران ورزشی- ابرار ورزشی - تماشا 91/10/30
 
عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های امروز 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30



عناوین روزنامه های ورزشی 91/10/30
 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1129
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

اظهارات مهم عسگراولادی: به عنوان عضو هیات منصفه می‌گویم

موسوی و کروبی مجرم نیستند/ آفتاب عمرم لب بام است، منتقدانم در مورد "برادرانم موسوی و کروبی"، در آن دنیا نمی‌توانند جوابم بدهند/ خیال می‌کنند کروبی و هاشمی مفت به دست آمده، در موردشان بی ربط می گویند/ اگر بگوییم همه منفی بوده اند، از انقلاب چه می‌ماند؟

با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام / احمدی نژاد با سه نامزد در رقابت بود اما وسط مناظره به هاشمی و ناطق نوری تاخت، در حالی که اصلا این دو شخصیت رقیب او نبودند اما ایشان در مناظره جدی‌ترین مبارزه‌اش با هاشمی بود.

انتخاب: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی با حضور جمعی از طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با بیان تفسیری از سوره «توبه» از «لب بام بودن آفتاب عمرش»، خدمات بنی‌صدر، احساس تکلیفش برای بیان تاریخ به همان صورت که بوده است و اینکه موسوی و کروبی را برادر خود می‌داند و معتقد است آیت الله هاشمی‌رفسنجانی به راحتی برای انقلاب به دست نیامده است، سخن گفت و انتقادات به مواضع اخیر خود را از وجود آزادی بیان در کشور دانست.

در انگلیس و فرانسه، مسیحیت به اقلیت مذهبی تبدیل خواهد شد

وی با اشاره به آیاتی از سوره توبه گفت: خداوند در یکی از این آیات خطاب به پیامبر می‌فرماید "اگر یکی از مشرکین از تو پناه بخواهد، بپذیر تا کلام خدا را بشنود و هرگاه آماده رفتن شد، او را در حفاظت کامل به مأمنش برسان". امروز اسلامی که به ما رسیده است، حتی در کشورهای غربی نیز رسوخ کرده و مسیحیت در غرب در حال تبدیل شدن به اقلیت مذهبی است و اسلام‌گرایی برای غربی‌ها یک خطر جدی محسوب می‌شود.

عسگراولادی افزود: امروز اسلام به جایی رسیده است که در انگلستان شاید تا یک سال دیگر و در فرانسه تا چند سال دیگر مسیحیت به اقلیت مذهبی تبدیل خواهد شد، بنابراین اسلام‌ستیزی غرب نیز که وجهه همت آن قرار گرفته است، به خاطر ترس از جهانی شدن اسلام است. آنها نمی‌توانند جلوی گرایش نسل جوان به اسلام را بگیرند.

آیا درست است که افراد را گروه گروه از جامعه و اسلام برانیم؟

وی با بیان اینکه اسلام از روز غربت موظف بوده که دوستان و هوادارانش را نگه دارد، افزود: خداوند به پیامبر می‌گوید "حتی اگر یک مشرک به تو پناه آورد، به او پناه بده". حال اگر ما اینجا بی‌توجه به این مساله افراد را گروه گروه را از جامعه خود و از اسلام جهانی عقب بزنیم و دور نگه داریم، آیا این درست است؟ گاه شعارهایی که داده می‌شود در چارچوب تعصبات گیر افتاده است اما اگر می‌خواهیم اساس را بر این بگذاریم که اسلام همانگونه که امام (ره) می‌خواست جهانی شود، باید به گونه دیگری عمل کنیم.

همه دوره های انتخابات را آزاد می‌دانم

این فعال سیاسی با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل انعکاس ندادن صحیح و کامل سخنانش، اظهار کرد: من همه دوره های انتخابات را آزاد می‌دانم؛ حتی آنجا که خودم نامزد بودم و رای نیاوردم، به کسانی که در انتخابات پیروز شده بودند تبریک گفتم. انتخابات را آزاد می‌دانم و البته هیچ کار بشر بی‌اجبار نیست. در یکی از دوره‌های مجلس که من شرکت کرده بودم و رونوشت آرا را داشتم، شورای نگهبان به من گفت که من رای نیاورده‌ام اما من با اینکه مدارکی داشتم ولی زمانی که شورای نگهبان گفت که رای نیاورده‌ام، قبول کردم چراکه معتقدم شورای نگهبان باید حرف آخر را بزند.

وی اضافه کرد: من حتی در انتخابات که رای نیاوردم، نگفتم که آزاد نبوده. ما انتخابات آزاد داشته‌ایم و داریم. عمده انتخابات به این صورت بوده است که یک سلیقه دیگر کشور را اداره می‌کرد اما رای اکثریت را سلیقه دیگر به دست آورده است.

برخی گفتند مواضع من برای بیرون آوردن موسوی و کروبی از حصر خانگی است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به انتقاداتی که درباره مواضع اخیر وی بویژه در مورد میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بود، گفت: در مجلس، سید بزرگواری که فامیلی‌اش هم بزرگواری است، شدیدا به من تاخته بود بدون آنکه اسمی از من ببرد. او گفته بود که کسی نمی‌خواهد من (عسگراولادی) را از اصولگرایی کنار بزند ولی با این کارها من خودم را کنار خواهم زد. او گفته بود که من می‌خواهم کف روی آب باشم و می‌گفت که اصلا ذهنیتم عوض شده است.

عسگراولادی با بیان اینکه "این نماینده محترم از سرزمینی است که مردم بزرگواری دارد"، اظهار کرد: اما ایشان خیلی ساده نگاه کرده است و خیال کرده تاریخ اسلام جهانی به یک سلیقه محدود می‌شود، در حالی که گستره اسلام‌خواهی و امامت و ولایت به پهنای زندگی مسلمانان ایرانی است.

وی با بیان اینکه "من می‌خواهم جواب «کف روی آب» را با نقل سخنی از امام (ره) بدهم"، افزود: امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند، از پنجره وارد شوید، اگر از پنجره بیرون کردند، زاویه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید. شما مثل ریگ ته جوی بمانید. شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه، به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه کنید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه "برخی گفتند که سخنان من برای تبرئه اهل فتنه و بیرون آوردن موسوی و کروبی از حصر خانگی و تطهیر این دو است"، گفت: من چنین منظوری ندارم و چنین حرفی نزده‌ام. اینها وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضایی است. البته من به عنوان خادم کوچکی در هیات منصفه و خادم 21 نفر عضو هیات منصفه هستم.

موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم

وی تاکید کرد: من باید منصفانه به مسائل بپردازم و از مرده باد و زنده باد اثر نپذیرم. نباید زنده‌باد به من سرعت ببخشد یا مرده‌باد کُند کنَد. من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خودم را بگویم. فتنه اتفاق افتاد و موسس فتنه، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند. ما چهار نامزد داشتیم که تبلیغات زهرآگین دشمن دو نفر از اینها را مفتون کرد، یعنی فتنه‌زده شدند نه فتنه‌گر.

عسگراولادی تاکید کرد: من به عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟

آفتاب لب بامم / آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند

این فعال سیاسی در ادامه صحبتهای خود گفت: من رفتنی‌ام و آفتاب عمرم لب بام است. دیری نخواهد پایید که دیگر نیستم. من برای قبر، برزخ و قیامت جواب می‌خواهم و این آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند.

مواضعم را با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» مطرح کرده‌ام

وی افزود: من برای بیان نظراتم از حزب موتلفه یا کمیته امداد یا جبهه پیروان یا حتی اصولگرایان خرج نکرده‌ام. من با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» این حرف‌ها را زده‌ام.

اگر بگوییم همه منفی بوده اند، از انقلاب چه می‌ماند؟

عسگراولادی ادامه داد: می‌خواهم حرفهایم را در چهار پایه بگویم؛ اولین پایه اینکه تاریخ ایران باید قابل نگارش باشد. اگر از دو رهبر، شش رییس جمهور و چند نخست‌وزیر بگویید که همه به غیر از احمدی‌نژاد منفی هستند چه می‌شود؟ وقتی در صحنه تاریخی کشور حضور دارم، بسیاری از مسائل را دیده‌ام. کسی در دوره‌ای جرات نمی‌کرد اسم بنی‌صدر را ببرد. او با بالاترین رای در کشور سوار بود و در دفاع مقدس کارهای مثبتی داشت اما کارهای منفی هم داشت. باید تاریخ را آنگونه که هست گفت. بنی‌صدر یکی از توفیقاتش این بود که برای اولین بار رای بالای 10 میلیون مردم را به دست بیاورد و این مثبت است اما در تمسک به ولایت، شکست جدی و قطعی خورد.

وی درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی نیز گفت: هاشمی در مسیر زیرساخت‌های کشور وجهه همت داشت و موفق بود. آقای خاتمی توانست بحث‌های سیاسی را به جانب شفافیت ببرد. آقای احمدی‌نژاد هم کارهای مثبتی داشته است اما اگر بگوییم از شش رییس جمهور پنج تای آنها منفی است، اگر بگوییم از شش رییس مجلس پنج تای آنها منفی است، اگر بگوییم همه نخست‌وزیرها منفی بوده‌اند، برای انقلاب چه می‌ماند؟ برخی احساساتی‌ها متوجه نیستند که بی‌تاریخ بودن، چقدر مضر است.

نمی‌خواهم جوری حرف بزنم که برایم زنده باد بگویند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: پایه دوم اینکه انتخابات بی‌اشکال نیست و دشمن کارش را شروع می‌کند. چه در اینجا، چه مصر و چه هرجای دیگر، دشمن گام‌هایی را قبل از رای‌گیری برمی‌دارد و حرف از تقلب و دروغ می‌زند. در دوره دهم انتخابات نیز از چهار، پنج ماه قبل دشمن اعلام کرد که در انتخابات تقلب می‌شود. دشمن عوامل خود را در کنار نامزدها می‌گمارد و آنها با «چاکرم، مخلصم» عقبل منفصل نامزدهای انتخابات می‌شوند.

وی با بیان اینکه "من در شرایط بحران به همراه چهار نفر دیگر با موسوی ملاقات داشتم"، افزود: من با کروبی هم تنها دیدار کردم. از جلسه‌ای که با این افراد بیرون آمدم تشخیصم این بود که فتنه‌گر بودن به اینها نمی‌چسبد اما اطراف اینها را فتنه گرفته است.

عسگراولادی با بیان اینکه "من نمی‌خواهم جوری حرف بزنم که برایم زنده باد بگویند"، ادامه داد: باید این واقعیت‌ها را بگویم که پیش خدا جوابی داشته باشم. گردانندگان اصلی فتنه همه در کشورهای غربی پناهنده شده‌اند و حقوق می‌گیرند. این دو نامزد ما فتنه‌گر و فتنه‌ساز نبودند و گرفتار فتنه شدند.

دشمن می‌خواهد انتخابات را به میدان جنگ تبدیل کند

این فعال سیاسی اضافه کرد: پایه سوم سخنانم این است که دشمن می‌خواهد انتخابات را به میدان جنگ تبدیل کند و ما نباید بگذاریم جشن ملی‌مان به میدان جنگ تبدیل شود. کسانی که مخلصانه به بنده انتقاد دارند توجه ندارند که اگر انتخابات شروع و مقابله‌ها ادامه پیدا کند، نمی‌شود انتخابات را جشن ملی دانست، بلکه جنگ داخلی خواهد بود.

سه قطب در انتخابات آینده شرکت می‌کنند

وی افزود: پایه چهارم حرف‌هایم این است که قبول کنیم سه مجموعه و سه قطب در انتخابات آینده شرکت می‌کنند. این سه قطب نباید همدیگر را تضعیف کنند بلکه باید زمینه برای رقابت فراهم شود. نباید بگذاریم دشمن رقابت را به تنازع تبدیل کند. براندازی نامزد قطب دیگر و تخریب او با رقابت سالم اسلامی مغایرت دارد.

برخی خیال می‌کنند آیت الله هاشمی مفت به دست آمده و حرف‌های بی‌ربطی در مورد وی می‌زنند

عسگراولادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "اگر آقای احمدی‌نژاد اینجا بود سخنانم را صریح‌تر می‌گفتم"، اظهار کرد: صحبت من این است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم باب تنازع را باز کردند و باب رقابت و تنازع را با یکدیگر مخلوط ساختند. به این صورت که ایشان با سه نامزد در رقابت بود اما وسط مناظره به هاشمی و ناطق نوری تاخت، در حالی که اصلا این دو شخصیت رقیب او نبودند اما ایشان در مناظره جدی‌ترین مبارزه‌اش با هاشمی بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: دشمن بیکار نیست و می‌خواهد کوشش ملی در سایه رهبری که برای رقابت ملی و اسلامی است، به تنازع تبدیل کند. نگذارید کار به نزاع بکشد.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: برخی خیال می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده و حرف‌های بی‌ربطی در مورد ایشان می‌زنند. البته من همه مواضع ایشان را قبول ندارم و انتقاداتم را در مجمع به ایشان می‌گویم. یکی از انتقادات من این است که ایشان نباید در ذهن مردم زاویه‌ای با رهبری داشته باشند، نباید درباره آنچه که رهبری تنفیذ کرده و کسی که رییس جمهور همه ما شده، بگوید که انتخابات آزاد نبوده و نباید بگوید که تقلب شده است.

عسگراولادی تصریح کرد: البته آنچه ایشان یقین کند حکم حکومتی است، اطاعت می‌کند ولی خودشان هم صاحب نظر و مجتهدند. نباید تصور کنیم که در جامعه تک‌صدایی است. باید صداها باشد اما همین که ولی امر حکم حکومتی داد، اطاعت کنیم.

وی ادامه داد: مهدی کروبی نیز تنها کسی است که در ریاست مجلس حکم حکومتی در رابطه با لایحه مطبوعات را اجرا کرد. ایشان تریبون مجلس را گرفت و گفت که فرمایش رهبری درباره لایحه مطبوعات را حکم حکومتی در نظر می‌گیرم و این لایحه را از دستور خارج کرده‌ام. برخی فکر می‌کنند که ایشان مفت به دست آمده.

با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام

این فعال سیاسی ادامه داد: من با برادرم موسوی و برادرم کروبی سال‌ها کار کرده‌ام ولی در سال‌های فتنه برخی مسائل را نپذیرفتند. موسوی رییس ما در دولت بود. ایشان فتنه‌ساز نیست، اما راهی باز شده، باید از فتنه تبری بجویند. من باز می‌گویم که فتنه‌گر آمریکا، اسرائیل و انگلیس‌اند و باید از اینها تبری بجویند. درباره حصر خانگی این دو عزیز نیز جدا از اینکه مقامات امنیتی و قضایی چه تصمیمی بگیرند، من به عنوان عضو هیات منصفه می‌گویم که این دو را مجرم نمی‌شناسم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: وقتی فتنه گسل‌هایی در داخل ایجاد می‌کند و تلاش می‌کند میان مردم و رهبری و نظام فاصله بیندازد، اما موفق نمی‌شود، با فلش‌های دیگری این کار را می‌کند و به جای مکتب اسلامی، مکتب ایرانی را نشان می‌دهد. اگر ایرانیت و تعصب ایرانی را مطرح کنیم، مطمئن باشید که تازه اول کار خواهد بود.

به کسانی که حرف از انتخابات آزاد زده‌اند تذکر بدهیم نه اینکه حذف کنیم

عسگراولادی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه "هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از افراد که حرف از انتخابات آزاد زده‌اند، پس از سخنان مقام معظم رهبری باید چگونه عمل کنند؟" گفت: باید تذکر داد. اینکه کسی بخواهد حذفی عمل کند، این کار با اسلام جهانی مغایرت دارد. دنیای اسلام چراغ برداشته و دنبال اینگونه افراد است. طبیعی است که پس از تذکرات رهبری برخی موضع خود را تصحیح کنند.

حتی جواب 10 درصد انتقادها را هم نداده ام

وی در واکنش به پرسشی درباره انتقادات مطرح شده درباره خود نیز گفت: در کشور ما آزادی است و هرکس آزادانه نظر خود را بیان می‌کند. من حتی ده درصد از جواب انتقادها و اعتراضات را ندادم. باید اجازه بدهیم که هرکس دریافت خود را بگوید.

خوابی درباره کروبی ندیده ام

عسگراولادی همچنین درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه وی خوابی در مورد کروبی دیده است گفت: این خبر که من خوابی در مورد آقای کروبی دیده‌ام و آن را با مقام معظم رهبری در میان گذاشتم از اساس دروغ است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به اینکه آیا شما نسبت به حوادث سال 88 و موسوی و کروبی دیر اظهارنظر نکرده‌اید؟ گفت: انگیزه من این است که تاریخ آنگونه که هست بیان شود تا در مورد انقلاب جفا صورت نگیرد. من به اینکه سه سال یا پنج سال این مسائل دیر مطرح شد یا نه، کاری ندارم. با توجه به در پیش بودن انتخابات موضع گیری های افراد، بنده برای اینکه این مواضع روی روال باشد، از اول محرم امسال سخنان خود را شروع کردم./انتخاب

 




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1195
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

توانا بُوَد , هر که ‘ دارا ‘ بُوَد ….. زِ ‘ ثروت ‘ دلِ پیر , بُرنا بُوَد
به ثروت هر آن ابله بی سواد …… به نزد کسان ، به به ! چه آقا بود

.

سلام داداش

شمارتو دادم به خواهر یکی  از دوستام میخواد بهت زنگ بزنه ، طلاق گرفته

احتیاج به هم صحبت داره  ، لطف کن باهاش حرف بزن بذار باهات درد و دل کنه

من حسابی ازت تعریف کردم منو ضایع نکنی !!!

(ستاد ایجاد ذوق و روحیه کاذب در مردان !)

.


اس ام اس خنده دار

دانشمندان به یه نتیجه منطقی رسیدن:

از یه جائی‌ به بعد بحث کردن دیگه فایده ایی نداره،باید فحش بدی !

.


الان از تیم پرسپولیس که خرابتر نداریم !

پرسپولیستم عزیزم !

.


 

تنها راهی‌ که یه زن میتونه یه مرد رو میلیونر کنه

اینه که اون مرد میلیاردر باشه !!

.

                                                              دﺧﺘﺮ: ﺳـﺎﻋﺖ ﭼﻨﺪﻩ؟

ﭘﺴﺮ: ﺳـﺎﻋﺖ ﭼﻨﺪﻩ؟

ﺩﺧﺘﺮ: ﺩﯾـﻮﻭﻧﻪ ﺷﺪﯼ؟

ﭘﺴﺮ: ﺩﯾـﻮﻭﻧﻪ ﺷﺪﯼ؟

ﺩﺧﺘﺮ: ﭼـﺮﺍ ﻫﺮ ﭼﯽ ﻣﯿﮕﻢ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟

ﭘﺴﺮ: ﭼـﺮﺍ ﻫﺮ ﭼﯽ ﻣﯿﮕﻢ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟

ﺩﺧﺘﺮ: ﺩﻭﺳـﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﻋﺰﯾﺰﻡ

ﭘﺴﺮ: ﺳـﺎﻋﺖ چهار ﻭ سی ﻭ هشت ﺩﻗﯿﻘه !!!


.

پیامک خنده دار

خدا گر ز حکمت ببندد دری

ز رحمت زند قفل محکمتری !


عضنفر به همسرش :

عزیزم اگه موبایلت زنگ نمیزنه بدون منم… چون شارژ ندارم!

.


غیر از کودک درون

و خر درون

و کرم درون

یه عدد سگ درون هم داریم !

که بعضی اوقات به دنبال پاچه می گرده !

 

.


آنکس که نداند و نداند که نداند،قطعاً خودش را به کوچه علی چپ زده است.

۲بار که جفت پا بروید توی دهنش،قطعاً بداند و بداند که بداند..!


.

جوک و اس ام اس خنده دار

یک خانه و یک لیسانس آی تی دارم

هرجا که طلب کنید پارتی دارم

من را به غلامی بپذیرید شما

من تا دو سه سال هم گارانتی دارم!

.

جوک جدید

دوستم میخواد بهم زبان انگلیسی آموزش بده میگه:

همیشه یادت باشه پسرا هیزن پس واسه افراد مذکر his به کار میره!

..

یه سوالی مغزم رو پریشون کرده:

چرا جمعه این قدر به شنبه نزدیکه، ولی شنبه این قدر از جمعه دوره؟


.

فرق سرت می دونی کجاست؟

دوست داشتنت دقیقا بخوره همونجا !

.

سه مرحله احمقانه در زندگی

وقت داری! انرژی داری! اما پول نداری!

پول داری! انرژی داری! اما وقت نداری!

پول داری! وقت داری! اما انرژی نداری!

.

منطقِ پدر و مادر از تحصیل در دانشگاه:

“این همه درس خوندی، درِ یه نایلون رو نمی تونی‌ باز کنی‌!

.

رفتم ماشینو از پارکینگ بگیرم یارو میپرسه میرید داخل؟

میگم پ نه په دیگه مزاحمتون نمیشم فقط به ماشینم بگید من دم در منتظرشم!

..

همیشه از بچگی یه موضوعی برام سوال بوده…

این چوب بستنی ها هست که دکتر ها می کنن تو حلق مریض

کیم هاش رو کی خورده!؟

.

یکی از شباهتهای اکثر خانومها اینه که

طرز تهیه انواع استیک و ژیگو رو از برنامه آشپزی دنبال می کنن

آخرش  شام همون کوکو سبزی رو درست میکنن!

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1227
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 


اگر تصور می‌کنید نمی‌شود زمستان را بدون سرماخوردگی و بیماری سپری کرد سخت در اشتباهید. درست است که در فصل سرما آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار رایج است و هر کسی ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شود اما با انجام چند کار ساده به راحتی می‌توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت و بیمارهای زمستانی را از خود دور کنید.

پزشکان بیشتر از هر کس دیگری در احاطه‌ی میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارند. مدام در حال معاینه‌ی بیمارانی هستند که سرما خورده‌اند یا آنفلوانزا گرفته‌اند. اگر پای صحبت پزشکان بنشینید حتماً یک تجربه‌ی مشترک دارند: این که بارها پیش آمده بیماران توی صورتشان عطسه کرده‌اند و حتی بزاق بیمار محترم داخل چشمشان رفته است. شما تصور کنید در این شرایط چطور می‌شود که پزشکان سالم می‌مانند؟!

باید بدانید پزشکان برای کاهش احتمال بیمار شدن خودشان تکنیک‌هایی دارند که آن‌ها را از شر باکتری‌ها حفظ می‌کند. برای آشنایی با این تکنیک‌ها با مطالبی که در ادامه ایمیل می آید همراه باشید ...


دست‌هایتان را بشویید و به صورتتان دست نزنید

آیا می‌دانید هر کدام از ما روزانه حدود ۳۰۰۰ مرتبه صورتمان را لمس می‌کنیم. تصور کنید اگر دست‌هایمان آلوده باشد چه اتفاقی می‌افتد. یکی از اولین درس‌هایی که پزشکان می‌گیرند این است که به طور مرتب دست‌هایشان را بشویند و دست به دهان، بینی و چشمانشان نمالند. این اعضا به راحتی میکروب‌ها را انتقال می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم شما هم دست‌هایتان را به طور مرتب شستشو دهید. استفاده از صابون اختیاری است. چون صابون‌ها دست‌ها را خشک می‌کنند و باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند.

هر روز پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها علاوه بر این که سلامت روده ها و کلاً دستگاه گوارش را بالا می‌برند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می‌کنند. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در مجله‌ی Pediatrics به چاپ رسیده است نشان می‌دهد کودکانی که به مدت ۶ ماه هر روز پروبیوتیک مصرف می‌کنند کمتر به بیماری‌های ویروسی مبتلا می‌شوند. همچنین مدت بیماری آن‌ها کوتاه تر بوده و نیازشان به آنتی‌بیوتیک‌ها نیز کمتر است. بنابراین هر روز ماست پروبیوتیک مصرف کنید. چراکه ماست پروبیوتیک علاوه بر تامین باکتری های زنده، مواد مغذی با ارزشی همچون کلسیم و پپتیدهای بیولوژیک را در اختیار بدن قرار می دهند.

مصرف قند را کاهش دهید

مواد غذایی شیرین یا محصولاتی که از آرد تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند قند خون را بالا می‌برند و به این ترتیب به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رسانند. تا جایی که می‌توانید مواد غذایی کامل و سرشار از فیبر مصرف کنید. مصرف هله‌هوله‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید چون سیستم ایمنی‌تان را ضعیف خواهند کرد.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث عفونت و آسیب مجاری تنفسی می‌شود. این "دودزای کوچک" سیستم ایمنی بدن را ضعیف و مخاط دهان و ریه ها را در برابر عفونت و بیماری آسیب پذیر می‌کند. هر کدام از این آسیب‌ها دلیل خوبی برای ترک سیگار است. اگر تصور می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید سیگار را ترک کنید با پزشک مشورت کنید تا راحت‌تر از شر این "بدبوی بیماری زا" راحت شوید.

به طور مرتب ورزش کنید

اگر جزو افرادی هستید که از ورزش فراری هستید بهتر است تجدید نظری در رفتارتان داشته باشید. محققان آمریکایی در سال ۲۰۰۶ پژوهشی روی دو گروه از زنان دچار "اضافه وزن و چاقی مفرط و خانه دار و یائسه" انجام دادند. یک گروه از این زنان شرکت کننده به مدت یک سال پنج روز در هفته و روزانه به مدت ۴۵ دقیقه ورزش‌های سبک انجام دادند. در حالی که گروه دوم هیچ ورزشی در برنامه‌ی روزانه‌شان نداشتند. بعد از مدتی یعنی در سه ماهه‌ی آخر پژوهش محققان مشاهده کردند زنانی که ورزش نکرده‌اند سه برابر بیشتر در معرض روماتیسم قرار گرفتند. در هر سن و سالی که باشید و وزنتان هر چه باشد روزانه چند دقیقه ورزش سبک انجام دهید.

واکسن آنفلوانزا بزنید

بحث و جدل‌های زیادی در خصوص واکسن آنفولانزا وجود دارد اما اگر کارتان طوری است که زیاد سوار مترو، اتوبوس و غیره می‌شوید یعنی کلاً زیاد با مردم سر و کار دارید بهتر است واکسن بزنید. اگر در این خصوص شک دارید اول با پزشک مشورت کنید و بعد اقدام به دریافت این واکسن کنید. در حالت کلی واکسن آنفلوانزا ایمنی شما را در برابر بیماری‌های زمستانی بالا می‌برد.


 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1012
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

من موندم هنوز اندر حکایت  روباه و کلاغ

حکایت مکر این یکی یا...حماقت آن دیگری...

:دیگه مشت های من برای تو پوچه اینقدر شانست رو امتحان نکن.

2:خیلی فقیرم!!!.....حتی حوصله ام ندارم...

 بی ربط:یکی یه روباه مرده میبینه...با خودش میگه خوب شد مرده وگرنه گولم میزد!



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , علمی-فرهنگی -هنری-ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1090
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

یه گدا رو میشناسم که هر چی خیابون شلوغ تر باشه این فلج تر میشه!


!
ناخوانا ترین نوشته روی بسته بندی مواد غذایی ایـرانی, تاریخ انـقـضاء و قیمتـشه !


و اینک
تنها از ابری که از سیگارم بلند می شود
امید باران دارم...!!!

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 6888
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

تغییرات مردای ایرانی طی یه قرن

 

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1095
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

 
استاندار کهگیلویه و بواحمد تاکید کرد که توزیع سیب زمینی در آستانه انتخابات 88 ریاست جمهوری به پیشنهاد وی صورت گرفته است.
 
به گزارش ایلنا، "سید حسین صابری" در نشست ماهیانه خود با رسانه های کهگیلویه و بویراحمد در سالن استانداری استان گفت: مقدار زیادی سیب زمینی در زمان استانداری من در لرستان مانده بود. من گفتم بدهید به بهزیستی و كمیته امداد که متاسفانه ده درصد هم مصرف نشد و اگر می پوسید بحران ایجاد میكرد. فقط بدشانسی این بود كه درست در زمان انتخابات این مشكل به وجود آمد و ربطی به انتخابات نداشت.
 
وی با بیان اینکه توزیع سهام عدالت هیچ ربطی به انتخابات ندارد، اظهارداشت: عده ای در تلاشند که این اقدام عظیم دولت خدمتگزار را به انتخابات ربط دهند که به هیچ عنوان صحت ندارد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تشریح چگونگی شکل گیری 9 دی هم پرداخت و بیان داشت: نباید 9 دی را به انتخابات متصل کرد. البته معتقدیم نباید مردم را هرروز به بهانه های مختلف به خیابان برای راهپیمایی کشاند و اگر چنین کاری را انجام دهیم مردم را خسته می کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه من نگفتم كه خاتمی در فتنه نبوده است، خاطرنشان کرد: در تصویرهای تلویزیونی و در درگیری‌ها تصویر خاتمی نیست ولی تصویر مهدی هاشمی و فائزه هاشمی وجود دارد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعضی افراد نماز شب خود را طولانی می‌كنند تا نماز صبح شان قضا شود و معتقدیم در هر كشوری كه گرانی و تورم آن به صفر برسد اقتصاد آن كشور مشكل دارد.
 
صابری در ادامه بدون اشاره به نام مدیر یا مدیرانی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: بعضی از مدیران 50 تومان كار میكنند 500 تومان هزینه تشریفات و تبلیغات همان كارشان می شود.
 
وی گفت: در زمینه تعطیلی پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد به جمع بندی نرسیدیم و تعطیلی پنج شنبه‌ها در خیلی از استانها اجرا نشده اگرچه اصفهان اجرا كرد و پشیمان شد.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1226
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

 

شهردار سابق تهران با اشاره به اظهارات اخیر علم الهدی در رد فتنه گر بودن میرحسین موسوی و کروبی گفت: اين دوستان هم هر كدام به فراخور حال مزاجي كه آن روز از خواب بيدار مي‌شوند و بر اساس اطلاعات پراكنده و غلط هر چند وقت يك‌بار حرفي مي‌زنند.



غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران گفت: احمدي‌نژاد و مدل مملكت‌داري ايشان مشكل مشترك اصلاح‌طلبان و اصولگرايان است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی با انتقاد از آنهایی که «خواستار توبه اصلاح طلبان» هستند، گفت: معناي اينكه اصلاح‌طلب‌ها بيايند توبه كنند چيست؟ آیا اصلاح طلبان بايد از اصلاح مملكت كه خواسته همه است توبه كنند؟

کرباسچی با اشاره به اظهارات اخیر علم الهدی در رد فتنه گر بودن میرحسین موسوی و کروبی گفت:  اين دوستان هم هر كدام به فراخور حال مزاجي كه آن روز از خواب بيدار مي‌شوند و بر اساس اطلاعات پراكنده و غلط هر چند وقت يك‌بار حرفي مي‌زنند.

وی که یکی از خصوصیات هایش «تکیه بر صندلی شهرداری بدون وسوسه های ریاست جمهوری» است، با اشاره تلویحی به دولت احمدی نژاد می گوید: اگر كسي يا كساني به كشور خيانت كرده اند و كشور را به پرتگاه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اخلاقي كشانده‌اند كساني كه فقط يك قلم عامل فساد سه هزار ميلياردي و آن همه ضرر به بيت‌المال و پول‌هاي بانك و اعتماد مردم زدند و آن همه ضربه وارد كرده‌اند بايد بيايند توبه كنند.

این فعال سیاسی با انتقاد از مدل مدیریت دولت می گوید: [این افراد] در بهترين حالت دل‌شان مي‌خواهد تمام امكانات دولت زير همان تشك سنتي باشد و به صورت قبل از ميلاد مسيح كشور را اداره كنند.

متن کامل مصاحبه اعتماد با کرباسچی در پی می آید:

آقاي كرباسچي در هفته اخير شاهد تغيير مواضع برخي اصولگرايان نسبت به اصلاح‌طلبان هستيم به طوري كه آنها از تهمت‌هاي تند و تيزي كه به سران اصلاح‌طلب و معترض وارد مي‌كردند كوتاه آمده‌اند و ديگر اسامي معترضين را بدون پسوند و پيشوند به كار مي‌برند به نظر شما ارتباط معناداري ميان اين تغيير مواضع وجود دارد؟
خود اين افراد بيش از هر كسي مي‌توانند توضيح دهند كه حرف‌ها و موضعگيري‌هايشان مبتني بر چيست. آيا از سر دلسوزي براي نظام و انقلاب و كشور و مردم است يا براساس كينه و تحليل‌هاي غلط و اطلاعات ناقصي كه افراد تندرو به آنها منتقل مي‌كنند. اما به نظر من آنچه كه از جمع‌بندي حرف‌هاي متفرقه اين دوستان در بازه زماني طولاني حاصل مي‌شود اين است كه آنها خط مشي مشخص و يكنواخت و ثابتي ندارند و به فراخور زمان و احساسات و آخرين القائاتي كه به آنها مي‌شود و يا براساس عكس‌العمل‌هايي در هر مورد نسبت به اظهارات‌شان نشان داده مي‌شود حرفي مي‌زنند.

برخي از اين تغيير موضع‌ها آنقدر واضح و عجيب است (مثل مورد آقاي علم‌الهدي) كه باور كردن بي‌برنامه بودن آن سخت است؟

اتفاقا همين مساله مويد حرف من است. از نظر من هيچ سياست واحدي پشت اين حرف‌ها وجود ندارد. اين دوستان هم هر كدام به فراخور حال مزاجي كه آن روز از خواب بيدار مي‌شوند و بر اساس اطلاعات پراكنده و غلط هر چند وقت يك‌بار حرفي مي‌زنند. به هر حال اصولي كه انقلاب بر مبناي آن بنا شده است اين نيست كه ما به اين شيوه افراد را خط كشي و طرد كنيم و به راحتي حكم بدهيم كه عده‌يي حق شركت در انتخابات را دارند يا ندارند. اگر مملكت قانون و حساب كتاب دارد و با يك مكانيسم ضابطه‌دار اداره مي‌شود نه بايد در نماز جمعه حكم به محكوميت كسي بدهند و نه در سرمقاله روزنامه كيهان و جاهاي ديگر. اين حرف‌ها براي تحريك احساسات است نه بر اساس قانون و احكام. اگر روزي دادگاهي تشكيل و در آن دادگاه مستنداتي ارائه و بررسي شد و براساس مستندات محكمه‌پسندي كه سلسله مراتب قضايي را طي كرده فردي محكوم شد كه در انتخابات شركت نكند آن وقت محقند اين مساله را در رسانه‌ها اعلام كنند و همه هم موضعي يكسان مي‌گيرند اما اين حرف‌هاي پراكنده از لحاظ قانوني ارزشي ندارد. تنها كاركردش اين است كه يك عده افراد احساسي را از اين طرف يا آن طرف تحريك كند بنابراين اين حرف‌ها را نبايد جدي گرفت.

فضاي سياسي كشور ما در حال حاضر چقدر با آن شرايط قانونمند فاصله دارد؟

ما علي‌القاعده بايد شاهد طي شدن يك روند قانوني باشيم ولي اينجا و آنجا مي‌بينيم به جاي روال‌هاي ضابطه‌مند و به جاي دادگاه، كساني در مداحي و سخنراني و گاه نماز جمعه‌ها و سرمقاله‌ روزنامه هاي خاص افراد را محاكمه و محكوم مي‌كنند.

اين افراد با اين ويژگي‌هاي احساسي كه برشمرديد در عرصه سياست ما چقدر قدرت و نفوذ براي تاثيرگذاري دارند؟

بايد ببينيم قدرت را چه معنا مي‌كنيم؛ اگر منظورتان قدرت اجرايي است كه ظاهرا قواعدي بر سيستم اداري حاكم است كه اين حرف‌ها بر آن نبايد تاثيري داشته باشد ولي قدرت نفوذ برخي مقامات است كه به هر حال ممكن است اين حرف‌ها بر افرادي كه در رده‌هاي تصميم‌گيري هستند اثر بگذارد.

درك سياسي شما از مفهوم «توبه» كه خيلي وقت است شرط ورود اصلاح‌طلب‌ها به انتخابات عنوان شده چيست؟

معناي اينكه اصلاح‌طلب‌ها بيايند توبه كنند چيست؟ منظور اين است كه بايد از اصلاح مملكت كه خواسته همه است توبه كنند؟ و به جاي اصلاح، افسادطلب شوند؟ به اين معنا توبه اصلاح‌طلبان خواست كسي نيست. اما اين مفهوم براي كسي كه در جايي جرمي مرتكب شده كاربرد دارد؛ مثلا اگر كسي يا كساني به كشور خيانت كرده اند و كشور را به پرتگاه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اخلاقي كشانده‌اند كساني كه فقط يك قلم عامل فساد سه هزار ميلياردي و آن همه ضرر به بيت‌المال و پول‌هاي بانك و اعتماد مردم زدند و آن همه ضربه وارد كرده‌اند بايد بيايند توبه كنند. ولي اينكه كسي كه مي‌خواهد مملكت را اصلاح كند توبه كند يعني بايد شروع به فاسد كردن مملكت كند كه معقول نيست در نتيجه من دركي از اين اصلاح‌طلبان ندارم.

از بي‌برنامگي و نبودن استراتژي واحد ميان اصولگرايان سخن گفتيد؛ چقدر اين ويژگي را در اردوگاه اصلاح‌طلبان هم مي‌بينيد مثلا آيا الان در آستانه انتخابات همه آنها با يك استراتژي مشخص موضع‌گيري مي‌كنند؟

اصلاح‌طلب‌ها كه الان در مصدر مسائل اجرايي و تصميم‌گيري نيستند، گروه‌هاي سياسي كه تحت عنوان اصلاح‌طلب رده‌بندي مي‌شوند سلايق و علايق متعددي دارند و با شرايط فعلي هم طبيعي است كه هنوز تحت يك جبهه واحد متحد نشده‌اند. آنها هم به لحاظ پراكندگي مثل اصولگراها هستند اما از آنجا كه اصولگراها خود را در جايگاه قدرت و اعمال حاكميت مي‌دانند حرف‌هاي پراكنده‌شان به اين معناست كه در عرصه تصميم‌گيري هم وضع همين‌طور است. اصلاح‌طلب‌ها در شرايط فعلي فقط تحليل سياسي دارند. تحليل هم مي‌تواند گوناگون باشد ولي كسي كه در جايگاه قدرت و اعمال حاكميت است بايد روشمند و منظم باشد؛ حرف‌هاي پراكنده از جانب اين افراد پذيرفتني نيست.

نكته‌يي كه در ظاهر خيلي بديهي به نظر مي‌رسد اين است كه نظام چه در عرصه بين‌المللي و چه براي اداره امور داخلي به اصلاح‌طلب‌ها نيازمند است و طرد آنها به صلاح منافع ملي نيست اما طرف مقابل دركي از اين مساله ندارد، دليل آن به نظر شما چيست؟

اگر احتياج به اين معنا باشد كه اگر اصلاح‌طلب‌ها نباشند امشب برق‌ها قطع مي‌شود و نفت صادر نمي‌شود خير. يعني درفقدان آنها گذران امور روزمره و اجرايي دچار اخلال نمي‌شود، اما اگر كساني در يك سيستمي نباشند كه مشكلات و گرفتاري‌ها ناشي از غفلت‌ها يا تنگناها را درمسائل اجرايي، حاكميتي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي داخلي و خارجي گوشزد كنند آن نظام اصلاح نمي‌شود و نظامي كه اصلاح نشود روزبه‌روز بيشتر رو به فساد و تباهي مي‌رود؛ هر نظامي براي باقي ماندن نياز به منتقد دارد نياز به كساني كه وضعيت را بهتر از آنچه هست بخواهند. هيچ نظامي بدون وجود يك دوگانگي ميان كساني كه خواهان حفظ وضع موجود يا تغيير آن هستند نمي‌تواند دوام پيدا كند. حالا اينكه كسي كينه‌يي نسبت به اصلاح‌طلب‌ها داشته باشد چون در يك حادثه‌يي يك جايي از كساني ضربه خورده كه فكر مي‌كند آنها اصلاح‌طلب بوده‌اند بحث جدايي است.

از كينه‌ورزي نام برديد، چرا در بين اينها تا اين حد روابط شخصي و كينه‌هاي شخصي مي‌تواند بر منافع ملي غلبه كند؟

بخشي از اين ويژگي در همه جاي دنيا هست. تقريبا در همه جا براي آدم ‌ها سخت است كه فراتر از حب و بغض‌هايشان تصميم بگيرند. ولي در كشورهاي توسعه‌نيافته يا كمتر توسعه‌يافته اين ويژگي پررنگ‌تر است. براي اينكه نظامي داراي روش‌هاي مستحكم قانوني و سيستم‌هاي توانمندي شود تا مانع شخصي كردن سياست شود 30 سال عمر زيادي نيست. مخصوصا با آن سابقه‌يي كه ما در حاكميت فردي و نهادينه شدن خصلت‌هاي حاكم و محكوم داشته‌ايم. زمان اين مسائل را حل خواهد كرد اما تا آن وقت افرادي كه سياست را شخصي مي‌كنند هم به خودشان ضربه مي‌زنند و هم به كشور و منافع ملي.

الان اصولگراها مشكل بزرگ‌تري از اصلاح‌طلبان دارند و آن پديده‌يي است به اسم محمود احمدي‌نژاد. اتفاقات چند روز اخير و صف‌آرايي جدي اين دو را مقابل هم چگونه تفسير مي‌كنيد. آيا صرفا به دليل نزديك شدن به انتخابات است يا اينكه اصولگراها به اين باور رسيده‌اند كه قرار نيست اين دولت تمام شود؟

من نمي‌دانم ايشان مي‌خواهد برود يا نه. اما آقاي احمدي‌نژاد و مدل مملكت‌داري ايشان مشكل مشترك اصلاح‌طلبان و اصولگرايان است. هيچ كدام از اين دو گروه در سابقه تاريخي خودشان قبل از سال 84 به دنبال بي‌برنامه كردن كشور و هرج و مرج اقتصادي، سياسي و فرهنگي در كشور نبوده‌اند. اين سيستمي كه در اين چند سال اخير با برنامه‌ريزي و حساب و كتاب داشتن و قانون و مصوبات مجلس ناسازگار بوده مشكل هر دو گروه است. ممكن است اصلاح‌طلب‌ها زودتر فهميده باشند و نسبت به آن هشدار داده باشند و حالا برخي از اصولگرايان فهميده باشند. وضعيت فعلي مشكل همه دلسوزان مملكت است؛ عده‌يي آمده‌اند كه با برنامه مخالفند، با بودجه مخالفند، با قانون مخالفند و در بهترين حالت دل‌شان مي‌خواهد تمام امكانات دولت زير همان تشك سنتي باشد و به صورت قبل از ميلاد مسيح كشور را اداره كنند.

پيش‌بيني شما از انتخابات آينده چيست؟ غلبه با قانونگراهاست يا قانون‌ستيزها؟

برداشت من اين است كه خواست و درك عمومي مردم ما در طول اين مدت درست بوده، اگر كساني دلسوز باشند و جلوي اعمال نظر در انتخابات و مقدمات و موخرات آن را بگيرند ديدگاه عمومي مردم در جهت اصلاح مملكت است نه در جهت تخريب و هرج و مرج... اگر ما يك روند طبيعي را طي كنيم مسائل سياسي رو به بهبود خواهد رفت.
 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط:
اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1060
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

غضنفر میره رستوران میگه : جوجه دارین ؟

گارسون : آره

میگه : دونش بدین نمیره !

شمارم توگوشیت تارعنکبوت گرفته

(طرح خجالت دادن بی وفاها)

یه روز به فرشته آفرینش میگن غضنفر رو چطور آفریدی؟

میگه یکم خاک رو با کود قاطی کردیم

میگن حیف نون رو چطور آفریدی؟

میگه اصلا خاک قاطیش نکردیم !

قابل توجه شما دانشجوی عزیز

واحد دانشگاهی دو حالت داره:

۱- واحد های سختو که نمیشه خوند

۲- واحد های آسون هم که ارزش خوندن نداره !

پسرها به خاطر دوستاشون حتی از عشقشون میگذرن

ولی دخترا برای اینکه پسری رو بدست بیارن آرزو میکنن که

سر به تن دخترای دیگه نباشه !

میدونستید بر طبق قانون اگه ۱ مرد با ۱ زن مجرد تصادف کنه

و منجر به نقص عضو او بشه باید با او ازدواج کنه ؟

فقط هول نشید …خیابون پر ماشینه

این ماشین نشد … ماشین بعدی

به امید موفقیت !

شارژ فرستادن حیف نون به نامزدش :

|||||||||||||||||||

عزیزم خودت با ناخن پاکش کن !

دعای حیف نون :

خدایا به خاطر تمام چیز هایی که دادی

ندادی

دادی پس گرفتی

ندادی بعدا میخوای بدی

دادی بعدا میخوای پس بگیری

ندادی میگی دادی

اصلا نمیخوای بدی

نداده بودی فکر کردی دادی

نمیدی هی میگی میدم ، شکرت !

ضرب المثل جدید :

موش تو سوراخ نمیرفت

تف میزد به دمش !

حیف نون ناراحت بوده

از میپرس چرا ؟

میگه نمی دونم چرا زنا این قدر به شوهراشون مشکوکن

۴ تا زن دارم همشون اینجورین !

ازدواج نکنید اما

اگر خدای نکرده ازدواج کردید

واسه زناتون ماشین ظرف شویی نخرید

از نعمت بغل کردنشون موقع ظرف شستن محروم میشید !

حیف نون  رو سگ هار گاز میگیره ، سگه جنون گاوی میگیره !

طرف دندونش درد می کرده میره دکتر میگه:

همه رو بکش بجز اونی که درد می کنه !

دکتر میگه چرا ؟
میگه: بذار مثل سگ تنها بمونه !

فارسی: دوست دارم

انگلیسی: آی لاو یو

فرانسه: ژ تم

اسپانیول: ته آمُ

ایتالیایی: تی آمُ

آلمانی:ایش لیبه دیش

دخترونه: بولولو مولی‌ گوجی بوچ بوچ!

این حرف بزرگمهر که می گفت

“سحرخیز باش تا کامروا شوی” رو زیاد جدی نگیر

دور و بر ما، سحر خیز ها یا کله پز شدند یا نانوا !

دست خط دکتر !

چیزی که تو می بینی: ∮₪₩₮£

چیزی که داروخانه می خونه : آسپیرین ۵۰۰ میلی گرم !

عشق به شکل پرواز پرنده ست ولی شاعر دقیقن ذکر نکرده کدوم پرنده

لاشخور یا کرکس یا جغد !

خــدایــا مــارو بُـکـش ، بــچـه هـای مـــارو بُـکــش

اقــوام ِ مــارو بُـکـش ، پــدر و مــادر ِ مــارو بُـکـش

خـدایـا اصـلا هــر چـی مــار تــو دنـیــاســت بُـکــش !




:: موضوعات مرتبط: اجتماعی-انتقادی -پیشنهادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 993
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1391 | نظرات ()