نمیدانم هیچگاه در چنگال عدالت گرفتار شده اید؟!انهم از نوع پلیس راهیش خدا کند که جوابتان منفی باشد.اما از بد حادثه من به تعدد گیر جریمه کنندگان محترم افتاده ام.اخرین بارش همین چند روز قبل بود.حقیقتا اگر ادم قوانین را رعایت نکند وبه زعم انان متخلف باشد زیاد ناراحت نمی شوی ودر واقع شاید حق اجباری هم باشد. اما اینبار در محور پلیس راه شادمهربه فیض اباد برای سرعت نداشته جریمه 600000 ریالی نصیبم شد.وهر چند یک ماشین پراید مشکی جلو من بود ودر حال سبقت در تصویر دوربین محترم بی کیفیت ومبهم ان نوجوان پلیس شبحی از یک ماشی پژو نقره ای نشانم داد ولی سرعت من همان سرعت مجاز بود 110 ک.ولی کی میتواند به این اقایان مامور بقبولاند که اشتباه کردی؟!یک چیزی هم بدهکار میشوی وتهدید به پارکینگ وغیره وذالک،ودر اخر باید بگویم پول جریمه حلال است برای دولت انهم با اجبار واکراه ومثل این مورد بناحق،خلاصه که خدا نصیب گرگ بیابان بلا نکند. یا سجاد
معلمی الحق شغل حساسی است واموزگاران انسانهای ایثارگری هستند. اغلب معلمان قانع صبور فعال منظم وپر تلاشند.این تشبیه که معلم را به سان شمع میدانند بد نیست اما باید گفت معلم مانند گل است از نوع بی خارش،زیبا میکند زیبایی می بخشد وعطر افشانی میکند ودر عین حال برای اکنده نمودن عطر علم پر پر میشود .هر گلبرگی بسویی ودر برابر گرد باد بی عدالتی ونابرابری خم به ابرو نمی اورد .بسان باران لطیف وبسان کوه مستحکم است در برابر ذهن های پاک دانش اموزان مسولیت پذیر ،هموست که سعی میکند تا راه ورسم درست زیستن وانسان زندگی کردن را به جامعه بیاموزد.والبته او میتواند اگر بگذارند؟!
تقدیم به معلمان این سرزمین بویژه معلمان دیار گناباد
معلم معدن علم وسخاوت معلم مظهر عشق وعدالت
یکی فریاد بر اورد که اینجا بگیرید تابلو صبر وسعادت
معلم امد این پرچم برافراشت که ای انسان مرو راه شقاوت؟! یا علیم
13 رجب زاد روز ولادت علی (ع) روز پدر وروز مرد نامگذاری شده است. این روز بر همه مردان ایران زمین مبارک.نمی خواهم وارد جزئیات مردی شوم اما مردی مرامی دارد که متاسفانه اغلب به فراموشی وخاموشی سپاریدندش؟!این بدان معنا نیست که مرد نیست و لی نادرند ومانند زر ودر و کیمیا کمیاب وگاهی نایاب،شاید شرایط جامعه اینگونه اقتضا کرده است که برخی از نسل جدید میگویند تشخیص منافع وحرکت بدون وقفه بسمت ان مهمترین هدف است وهرکس به ان سمت نرود به خودش خیانت وخانواده اش خیانت کرده است؟!بهر حال مردانگی مرامی داشته ودارد .جوانمردی هم هاکذا انچه اوضاع را دگرگون میکند عدم مشاهده مرام مردی توسط نسل جدید واموزش دیدن در شرایط بی هویتی وتظاهر است ولذاست که باید سعی کنیم مردانه زندگی کنیم اگر بگذارند .
رئیس اداره میراث فرهنگی گناباد گفت: در 14 روز ابتدای سال 95 تعداد 140 هزار نفر از مکان های زیارتی و گردشگری شهرستان بازدید کردند.
به گزارش گناپا نوروزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به آمار تعداد بازدید از مکان های زیارتی و گردشگری شهرستان گناباد در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: بازدید ها مربوط به قنات قصبه گناباد ، امامزاده سلطان محمد عابد کاخک ، روستای هدف گردشگری ریاب ، مسجد جامع شهر ، یخدان کوثر بیدخت، موزه مردم شناسی و ... بوده است.
وی تشریح کرد : امسال با توجه بررسی های انجام شده در بحث نیاز های گردشگری گسترش اقامتگاه های بوم گردی جز اولویت ها قرار گرفت که امسال نسبت به سال قبل اقامت مسافرین در شهرستان 11 درصد افزایش یافت.
نوروزی در پایان گفت: افزایش اقامتگاه های بوم گردی یکی از مهم ترین موضوعات در بحث اقتصاد گردشگری شهرستان گناباد است که خوشبختانه پس از پایان تعطیلات نوروز 95 افرادی از گناباد و حتی از خارج شهرستان گناباد برای سرمایه گذاری در این بخش به اداره میراث فرهنگی شهرستان گناباد مراجعه نمودند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر امروز، نهم فروردینماه، به صورت سرزده از واحدهای مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی عصر دیروز (95/1/9) گناباد بازدید کرد.
در نیمه اول تعطیلات عید نوروز 95 بیش از 6 هزار گردشگر از بافت تاریخی روستای ریاب شهرستان گناباد بازدید کردند که در هنگام بازدید از این روستا غذاهای محلی گنابادی مورد استقبالشان قرار گرفت.
معاون ميراث فرهنگي، اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به استقبال بي نظير گردشگران از قنات قصبه گناباد گفت: بازديد از اين قنات بزرگ و تاريخي در تعطيلات نوروز 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزايش داشته است.
مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور در حاشیه بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان گناباد گفت: قنات قصبه شهر گناباد کهن ترین قنات دنیا و سر منشا قنات های یزد و کرمان است.
روزها میگذرد چون طوفان کس نیست که در بساطش باشد ذکر وایمان
چشم بر هم نزده سال 94رم جا خالی داد جای چهار
پنج نشست وتمام گفتیم
اینم از سال 94 دیدی چه سریع گذشت 365روز وشش ساعت واندی
بهر حال هیچ کارش نمیشه کرد جلوحرکت زمانو هم رستم نمیتونه بگیره؟!
اخر سالم فرمودیم:دیدی که چطو شد به تن جامه نو شد ابشو کشیدیم چلو شد اخرشم ولو شد؟!
بگذریم دعای تحویل سال رو گفتیم واستخاره قرآن گرفتیم امد خیر وخوبی وخوشی انشاالله فال حافظ زدیم امد:
مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست واله و شیداست دائم همچو بلبل در قفس طوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوست زلف او دام است و خالش دانه آن دام و من بر امید دانهای افتادهام در دام دوست سر ز مستی برنگیرد تا به صبح روز حشر هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست من بگفتم شمّهیی از شرح شوق خود ولی دردسر باشد نمودن بیش از این ابرام دوست گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا خاک راهی کان مشرّف گردد از اقدام دوست میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست حافظ اندر درد او میسوز و بیدرمان بساز زآن که درمانی ندارد درد بیآرام دوست
با این تفاسیر باید سال 95 را سال دوستی ومودت وعشق نامگذاری کنم.بخصوص برای انانکه عاشقند وعشق میورزند.
یکی از آداب عید نوروز ، جمع شدن تمام افراد خانواده بر سر سفره عید در لحظه تحویل سال نو موقع تحویل سال نو همه اهل خانه با لباس نو بر سر سفره می نشینند، مادر اسپند دود می کنند، یکی از بچه ها شمع روشن می کند، پدر قرآن می خواند و … هر کدام از این آداب و رسوم عید ، فلسفه خاص خود را دارد؛ مادر اسپند دود می کند برای دوری از چشم زخم حسود، با روشن کردن شمع، بر روشنایی خانه و زندگی تاکید می شود و از خانواده بزرگ افراد خانواده می خواهند تا در سال نو، خانه آنها را با شمع وجود پدر و مادر نورانی کند؛ قرآن خوانده می شود تا در آغاز سال نو دل ها به سوی خداوند بزرگ سوق داده شود و از صاحب قرآن خواسته شود که در این سال جدید نیز یار و مددکار اهل خانه باشد، حضور ثابت و گسترده قرآن نه تنها در سفر عید بلکه در تمام آداب اجتماعی نوروز نشان از مردم ایران زمین توجه به قرآن دارد و قرائت قرآن و بوسیدن آن در ساعات تحویل سال از جمله آداب سال تحویل است.
بر سر سفره عید، سکه، برنج، آب، ماهی قرمز، آیینه و … نیز دیده می شود که سکه نشان از خیر و برکت و رفاه؛ برنج، نشانی از خیر و برکت و فراوانی؛ آب، نشان صافی و پاکی و روشنایی و گشایش کار؛ ماهی قرمز، شگون دارد؛ آیینه، برای رفع کدورت و نشانی ازصفا و پاکی و یکرنگی است.افراد خانواده بعد از تحویل سال نو با هم روبوسی کرده و عید را به هم تبریک می گویند و برای هم سال خوب و پربرکتی را آرزو می کنند.
با اتمام گزارش شمارش آرا گناباد وبجستان مهندس حمید بنایی راهی مجلس شد .مهندس بنایی با تابلو مستقل وارد عرصه رقابت شده بود. وی فردی معتدل میباشد.ورود ایشان به مجلس موجب رضایت خاطر اصلاح طلبان وحتی اصول گرایان قرار گرفت.بدلیل اینکه رقییبان انها را ناکام گذاشت.من این انتخاب را صمیمانه به جناب مهندس بنایی ومردم شهرستانهای گناباد وبجستان تبریک عرض میکنم.قطعا حضور ایشان در مجلس مایه خیر وبرکت و رحمت برای دو شهرستان خواهد بود.
روز پرستاررا تبریک میگویم .چون قرار است نیمه پر لیوان دیده شود اگر چه حامعه پرستاری ووابستگان به طبیبان شریف وسایرین بهر حال خدمات موثری را انجام میدهند اما برخی از انها برای پیدا گردن رگ در مریض وی را سوراخ سوراخ میکنند وهکذا اخیرا که همه کار ها را به همراه مریض وامیگذارند وجالب تر انکه همراه داشتن مریض هم بنوعی اجباری شده است.بهر حال خدا بر توفیقاتشان بیفزاید .روزشان مبارک خیلی هم دلتان بخواهد وافتخار کنید چون شما از معدود افرادی هستید که تبریک بنده را بعنوان پاداش دریافت میکنید.
گدا پروری در جامعه ایران سابقه طولانی دارد.اصولا ورای از اعتقادات مذهبی وتوصیه های دینی این معضل بحدی فراگیر شده که گاها ادمهای ملیاردر هم از مفت خوری ومفت بری بدشان نمی اید.مسولین ومعممین هم گاها این خصیصه را دارند.گویی ما بدنبال داشتن همه امکانات واسایش ورفاهیات با پرداخت هزینه ناچیز یا رایگان بصورت ذاتی در حرکتیم.هیچ دیدید که چنانچه در جایی غذای نذری یا دیگ غذایی روی بار باشد! چقد رتراکم برای تیمن وتبرک بوجود می اید.البته هستند کسانیکه به جهت بیماری،کهولت،نداشتن سرمایه وعیالواری و.....نیازمند واقعی هستند اما اغلب اینگونه نیست.این شرایط با پیشرفت تکنولوژی آپدیت هم شده است. هجوم برای شارژ رایگان ،قرعه کشی فلان وبهمان و از این جمله اند. یکی از دوستان با اینکه سید بود میگفت:گرانترین چیزها یا تعارفند ویا مجانی ورایگان چرا که باید یا بالا تر از آن جبران کنی ویا تا ابد مدیون بمانی ویکی از اساتید دوره ارشد میگفت :ما حرف مفت میزنیم اما هرگز مفت حرف نمی زنیم وگفته اند:مفت کی گفت نه اینکه سنگ مفت گنجشک مفت یا به اعتقاد برخی دیگر:مفت باشد بگذار گرز باشد.....؟!!!!! یا عالی بحق علی
در واقع کنایه ای از تسلیم امر الهی شدن و پذیرش آن اتفاقاتی است که در زندگی برای انسان پیش می آید.در حقیقت خداوند هیچ گاه برای بندگان خود بد نمی خواهد و بدی هایی که پیش روی ما قرار می گیرند از سوء اختیار و اعمال ناشایست ما سرچشمه می گیرند؛ بنا براین ما باید تسلیم تقدیر الهی باشیم و بدانیم که اموری که خارج از اختیار ما پدید می آیند یقینا دارای مصلحت هایی هستند ولو ما نتوانیم بدان ها پی ببریم.در قرآن کریم هم موید این مطلب وجود دارد به عنوان نمونه در آیه 11 سوره نور این موضوع مورد اشاره قرار می گیرد و خداوند می فرماید:" در حقیقت، کسانی که آن بهتان [داستان افک] را [در میان] آوردند، دستهای از شما بودند. آن [تهمت] را شرّی برای خود تصوّر مکنید بلکه برای شما در آن مصلحتی [بوده] است. برای هر مردی از آنان [که در این کار دست داشته] همان گناهی است که مرتکب شده است، و آن کس از ایشان که قسمت عمده آن را به گردن گرفته است عذابی سخت خواهد داشت. "[1]امام خمینی(ره) هم در ابتدای جنگ تحمیلی همین جمله را فرمودند و جنگ هم علیرغم آسیب های ظاهری ای که به جامعه وارد ساخت اما نتایج بسیار گرانبهایی را برای ایران به ارمغان آورد.